دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حاجی دلیگانی: دولت باید دو ماه پیش برنامه ششم را به مجلس ارائه می‌داد

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگر دولت برنامه ششم توسعه را به شکلی مناسب و متناسب با نیازهای کشور ارائه دهد، نیازی به تمدید برنامه پنجم نیست.
کد خبر : 48588

حسین‌علی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا در غرفه این خبرگزاری با بیان اینکه اگر دولت کوتاهی کند و برنامه ششم را به موقع ارائه نکند، طبیعتاً بهترین راه تمدید برنامه پنجم است، افزود: احکام برنامه توسعه پنجم برای پنج سال تنظیم شده بود، هرچند که برخی موارد آن به طور کامل و برخی دیگر نصفه و نیمه اجرایی شد.


وی تاکید کرد: زمان اجرای برنامه پنجم بخشی در دولت گذشته و بخشی هم در دولت فعلی بوده است و متاسفانه کامل اجرایی نشد.


نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه دولت باید دو ماه پیش از این برنامه ششم را به مجلس ارائه می‌داد،‌ تصریح کرد: بر اساس زمان‌بندی باید لایحه برنامه ششم قبل از بودجه سال 95 ارائه شود، اما از آنجا که قرار است لایحه بودجه تا 15 آذر ماه به مجلس ارائه شود، شنیده‌ها حاکی از آن است که برنامه ششم نیز همراه با آن خواهد آمد و طبیعی است که این کار مفیدی نخواهد بود.


حاجی‌دلیگانی همچنین درباره سرنوشت پول‌های آزادشده ناشی از توافق هسته‌ای گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، پول چندانی برای آزاد شدن وجود ندارد.


وی با بیان اینکه در ابتدا مبالغ متعددی از پول‌های بلوکه‌شده کشور ارائه شد، عنوان کرد: برای روشن شدن این مبلغ از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و هیات رئیسه آن خواستیم از متولیان امر دعوت کنند تا مشخص شود کشور چه مقدار دارائی در خارج از کشور دارد.


این نماینده مجلس افزود: بر این اساس، از رئیس کل بانک مرکزی، خزانه‌دار کل کشور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دعوت شد تا در مقام پاسخگویی به مجلس بیایند و در آن جلسه مشخص شد که ما بیش از 3.2 میلیارد دلار پول بلوکه شده قابل استفاده نداریم.


وی عنوان کرد: باقی مبالغ یادشده به طرق مختلف تبدیل و مصرف شده است و همچنین بخش مختصری در چین و هند به عنوان سرمایه‌گذاری نگهداری می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته