دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1399 - 21:06
رئیس‌جمهور:

دستگاه‌های اقتصادی برای اشتغال و جهش تولید برنامه‌ریزی کنند/ مبلغ روزانه برای ایام تخلف کاهش یافت

رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت با تأکید بر اهمیت کسب‌وکار و رونق تولید و تجارت، از همه دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های اقتصادی خواست به منظور رونق کسب‌وکار، اشتغال و جهش تولید برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر : 485857
1.JPG

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت، با تأکید بر اهمیت کسب‌وکار و رونق تولید و تجارت، از همه دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های اقتصادی خواست به منظور رونق کسب‌وکار، اشتغال و جهش تولید برنامه‌ریزی کنند.


رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مدیریت بیماری کرونا در کشور که در ابتدای این جلسه ارائه شد، ضمن تأکید بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همکاری مردم، آثار این بیماری مخرب کاهش یابد.


تعدیل مبلغ روزانه برای ایام تخلف از سایر مقررات قانون پولی و بانکی کشور


هیئت‌وزیران در ادامه این جلسه، به استناد قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، با تعدیل مبلغ روزانه برای ایام تخلف از سایر مقررات قانون پولی و بانکی کشور از ۵۰۰ میلیارد ریال به یک میلیارد و ۱۶ میلیون ریال موافقت کرد.


گفتنی است، طبق قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، مصوب ۱۳۹۵، مبلغ روزانه برای ایام تخلف از سایر مقررات قانون پولی و بانکی کشور هر سه سال یک بار بر اساس رشد شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی اعلامی به صورت رسمی به پیشنهاد بانک مرکزی توسط هیئت‌وزیران تعدیل می‌شود.


در ادامه این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرای پس از بحث و بررسی از تصویب دولت گذشت.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته