دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1394 - 11:39

برگزاری جلسه هم‌اندیشی طراحان فرش ماشینی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان

جلسه طراحان فرش ماشینی با حضور استادان دانشگاه و جمعی از صاحب‌نظران و پیشکسوتان طراحی فرش ماشینی از سراسر کشور در تالار اندیشه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.
کد خبر : 48575

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر منصور دیاری رئیس مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه در جلسه هم اندیشی طراحان فرش ماشینی، هدف از برگزاری این جلسه را برقراری تعامل موثر بین مرکز تحقیقات فرش دانشگاه با فعالان این صنعت ذکر کرد و گفت:‌ هم‌اندیشی و همگرایی بین فعالین طراح این صنعت می‌تواند به گسترش و رونق و نیز جذابیت این صنعت بیفزاید.


دکتر مهدی اخباری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با ابراز خرسندی از تشکیل این جلسات عنوان کرد: در دهه چهارم فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی کاشان پژوهش محوری و ارتباط بیشتر با صنایع و موسسات صنعتی و خدماتی بیشتر از گذشته مورد توجه مسئولان دانشگاه قرار گرفته و انعقاد چندین طرح پژوهشی و امضاء‌ تقاهم نامه گواه بر این جهت‌گیری است.


رئیس شورای برنامه ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان استان اصفهان بیان کرد: برای تولید علم و خودکفایی که مصداق اقتصاد مقاومتی نظر مقام معظم رهبری است ارتباط بین صنعت و دانشگاه باید از حالت شعاری بیرون آمده و این دو نهاد علمی و صنعتی بطور واقعی بتوانند با حمایت از یکدیگر آینده ایران اسلامی را بعنوان یک الگوی حکومتی مبتی بر ارزشهای الهی و اسلامی معرفی نمایند و این قابل دسترسی است و تاکنون نیز پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته ایم.


در ادامه این جلسه هریک از طراحان فرش ماشینی دیدگاه‌های خود را درباره مسایل مختلف از جمله حق مالکیت معنوی،‌ طرح‌های جدید فرش ماشینی، راهکارها و پیشنهادات برای بهبود فضای کسب و کار طراحی فرش ماشینی ارائه کردند.


در پایان جلسه با رای گیری از اعضاء هفت نفر به عنوان نمایندگان طراح فرش ماشینی انتخاب و و نیز همکاری مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی با طراحان فرش برای اجرای طرح های پژوهشی مشترک و آئین‌نامه انظباطی طراحان مورد تائید و تصویب قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته