دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1399 - 11:44
فعال مدنی آمریکایی در گفتگو با آنا:

شهر فلینت آمریکا 6 سال است که آب آشامیدنی ندارد!/ علاوه بر کرونا به درد بی‌آبی هم دچار شده‌ایم

یک فعال مدنی آمریکایی با اعلام محرومیت 6 ساله شهر فلینت از آب شرب تصریح کرد که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان چشم خود را به این تراژدی بسته‌اند.
کد خبر : 485692
3.jpg

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، حسین ارجلو؛ درحالی‌که آمریکا غرق در بحران کروناست و به لحاظ بیماران و فوتی‌های ناشی از کووید-19 در صدر جدول کشورهای آلوده به کووید-19 قرار دارد، فعالان شهر «فلینت» در ایالت میشیگان، بار دیگر مطالبه 6 ساله خود را برای برخورداری از حداقل‌های حقوق خود از سر گرفته‌اند.


مردم این شهر از سال 2014 تاکنون از بحران فقدان آب آشامیدنی رنج می‌برند. مقامات این شهر در آن سال، تصمیم گرفتند که به‌جای خرید آب شرب از شهر دیترویت، آب موردنیاز را از رودخانه مجاور این شهر تأمین کنند ولی نتیجه این اقدام، بروز یک بحران بزرگ بود، به‌گونه‌ای که آزمایش‌ها نشان داد همه مردم شهر فلینت به‌ویژه کودکان، سال‌هاست که از وجود مس و سرب آلوده در آب به‌اصطلاح آشامیدنی، رنج می‌برند و دچار بیماری‌های مختلفی شده‌اند.


واکنش قانونگذاران دموکرات


«رشیده طلیب»، عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا و از اعضای حزب دموکرات در واکنش به یادداشت توئیتری یکی از شهروندان شهر فلینت که از سال‌ها محرومیت از آب سالم گله کرده بود، عامل این وضعیت را نفوذ شرکت‌های بزرگ در دولت دانست.



وی در صفحه شخصی خود توئیت کرد: «فلینت شهری است که طمع شرکت‌های بزرگ، مردم آنجا را به کشتن داده، به آن‌ها آسیب‌زده و این روند همچنان ادامه دارد. دروغ، فریب و رهبری غیراخلاقی به ما نشان داد که نفوذ این شرکت‌ها در دولت چه شرایطی را رقم می‌زند. فلینت شهری است که در آن، نتیجه مقدم داشتن منافع شخصی به منافع مردم را مشاهده می‌کنیم. این توئیت را به یاد داشته باشید.»


«برنی سندرز»، نامزد مستعفی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری نیز در یادداشتی توئیتری در این خصوص نوشت: «چه تعداد کودک از جیوه، سرب و دود در هوا رنج می‌برند؟ بسیاری از تأسیسات زباله‌سوزی در آمریکا که باعث آلودگی هوا شده‌اند، بیش از همه باعث آسیب زدن به ساکنان محلات کم‌درآمد و اقلیت می‌شوند. ما نیازمند هوا و آب پاک برای همه هستیم، نه دولتی که به نیابت از آلوده‌کنندگان آب‌وهوا کار می‌کند.»



دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان فقط شعار می‌دهند


«مری کاپنی»، یکی از فعالان مدنی فلینت در گفتگو با گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا گفت: «اگر مردم ایالت‌های آمریکا با کرونا درگیر هستند، مردم شهر من درد دیگری هم دارند که گوش شنوایی برای شنیدن آن نیست.»


وی با اشاره به اینکه از سال 2014 به این‌سو، هیچ‌یک از مسئولین دولت دموکرات قبلی و جمهوری‌خواه فعلی، در رابطه با آلوده کردن آب شرب فلینت، تحت تعقیب قضایی قرار نگرفته‌اند گفت: «گرچن ویتمر، فرماندار ایالت میشیگان که شهر ما در آن قرار گرفته، به درخواست‌های متعدد برای رسیدگی به بدیهی‌ترین و ساده‌ترین حق شهروندی ما بی‌توجه است. خانم ویتمر، وابسته به حزب دموکرات است و اینکه گفته شود تنها جمهوری‌خواهان هستند که به سلامت مردم بی‌توجه‌اند، اشتباه است.»



تظاهرات مردم فلینت در اعتراض به آلودگی آب آشامیدنی این شهر


این دختر جوان افزود: «فرماندار ویتمر، با افتتاح دوباره کسب‌وکارها و رفع محدودیت‌ها برای پیشگیری از کرونا در میشیگان مخالف است و به همین دلیل بود که ترامپ هفته پیش، از مردم این ایالت خواست که میشیگان را آزاد کنند. بااین‌حال، ترامپ و فرماندار ایالت من، چشم خود را به روی این تراژدی 6 ساله در فلینت بسته‌اند.»


«کاپنی» در پاسخ به این سؤال که چگونه سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان دموکرات نسبت به مشکل آب آشامیدنی شهر فلینت بی‌توجه‌اند، درحالی‌که سندرز و رشیده طلیب، تنها قانون‌گذارانی بودند که نسبت به این وضعیت اعتراض کردند، تصریح کرد: «ببینید، اگر دموکرات‌ها واقعاً می‌خواستند کاری برای ما انجام دهند، فرماندار هم‌حزبی خود را به دلیل تعلل در رفع این معضل، پاسخگو می‌کردند، حال‌آنکه این‌گونه نیست و هر دو جناح، فقط به منافع حزبی برای کسب رأی و پیروزی سیاسی فکر می‌کنند.»


وی بااین‌حال، ابراز امیدواری کرد که عدالت در حق عاملان این مشکل بزرگ، اجراشده و مردم فلینت به‌زودی آب سالم آشامیدنی در خانه‌های خود داشته باشند.


انتهای پیام/4106/


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا میشیگان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته