دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1399 - 15:50
کنعانی‌مقدم در گفتگو با آنا:

تسلط ایران بر فضا یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی محسوب می‌شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت در نیروهای مسلح جهان، بحث تسلط بر فضا است که سپاه پاسداران توانسته این مؤلفه قدرت را با ساخت و پرتاب ماهواره نور برای جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.
کد خبر : 485504
635616723134371341.jpg

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، اظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت در نیروهای مسلح جهان، بحث تسلط بر فضا است و کشورهایی که قدرت تسلط بر فضا را به‌دست آورند و از فناوری ماهواره‌ای در بخش هوافضا، دانش ساخت و پرتاب آن بهره‌مند باشند، در رده یک کشور برخوردار از قدرت هسته‌ای قرار می‌گیرند.


وی افزود: با اقدامی که نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساخت و پرتاب ماهواره نور انجام داد، در زمره 9 کشور دارای فناوری ساخت و پرتاب ماهواره‌های نظامی قرار گرفته است.


کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای که دشمنان جمهوری اسلامی، مدام ما را تهدید می‌کنند، توانسته‌ایم این مؤلفه قدرت را کسب کنیم.


کنعانی‌مقدم گفت با بیان اینکه ماهواره نور با توجه به فناوری پیشرفته موجود در آن، توانایی رصد دشمنان، رهگیری و همچنین استفاده از امکانات مخابراتی و کنترل موشک‌ها در فضا را دارد، گفت: این توانایی به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی در جهان محسوب می‌شود که سپاه توانسته آن را به دست آورد.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته