دانشگاهها طراح پدافند غیرعامل دوران کرونایی باشند/ وظایف دانشگاهیان در پساکرونا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، احسان کامرانی صبح امروز در دومین نشست خود با هسته اصلی هیئت تخصصی اندیشهورز دوران کرونا و پساکرونا که با حضور اعضای این کمیته در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد با اشاره به اعلام ستاد مبارزه با ویروس کرونا درباره احتمال ماندگاری این ویروس منحوس در ماههای آینده اظهار کرد: «رعایت نکات بهداشتی، فاصلهگذاری اجتماعی و جدی گرفتن این ویروس کشنده تنها راه مبارزه با آن است.»
وی با تأکید بر مشارکت دانشگاهیان در بهبودبخشیدن وضعیت جامعه در حوزه سلامت، خواستار بررسی تبعات و آسیبهایی این ویروس در حوزههای مختلف در دوران کرونا و پساکرونا شد و اضافه کرد: «تحقیق و پژوهش دانشگاهیان یکی از شاخصهای مهمی است که میتواند با ارائه راهکارهای علمی و عملی جامعه را در ادامه حیات خود یاری رساند.»
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه امروز کشور بیش از پیش به جهاد علمی نیاز دارد، متذکر شد: «بررسی تهدیدها و فرصتهای بهوجود آمده در این دوران وظیفه ما را در حوزه جهاد علمی مضاعف میسازد؛ چراکه جامعه دانشگاهی باید برای مطالعه و بررسی دامنه این تهدیدات و فرصتها راه گریز از وضعیت فعلی و برگشت به زندگی عادی را طراحی و اجرا کند.»
دبیر هیئتامنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان عنوان کرد: «برای شناسایی تهدیدها و فرصتها باید استادان ما در حوزه تخصص خود به موضوع ورود و با بررسی دامنه آن در حوزههای اقتصادی، اجتماعی، روانشناسی و ... همه عوامل را شناسایی و راهکار مناسب و قابل اجرا ارائه کنند.»
وظیفه دانشگاهیان تعمق در چگونگی جلوگیری از تأثیر ویروس کروناست
کامرانی یادآور شد: «فعالیت کمیتههای تخصصی دانشگاهیان در حوزههای مختلف باید پدافند غیرعاملی باشد که به عنوان یک راهکار علمی بتواند مشکلات و موانع را شناسایی و به سادگی برای آن راهکار علمی ارائه دهد.»
وی، هماندیشی و تعمق در چگونگی جلوگیری از تأثیر این ویروس در جامعه را از وظایف مهم دانشگاه خواند و افزود: «حس مسئولیتپذیری با هدف خدمترسانی به مردم میتواند نیروهای متخصص دانشگاه را به اهداف خود که همان شکست کرونا است، برساند و این تنها از طریق پژوهش، تحقیق و بسترسازی علمی امکانپذیر است.»
رئیس دبیرخانه هیئتامنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه با بررسی بخشنامه صادر سازمان گفت: «همه وظیفه داریم مطابق برنامه مدون حرکت و با نوگرایی و نوآوری به حرکتهای جهادی در راستای جهش تولید گام برداریم.»
محسن دهقانی توضیح داد: «تشکیل کارگروههای مختلف در حوزه شناسایی نقاط قوت و ضعف دوران کرونایی و پساکرونا میتواند ما را در انتخاب مسیر بهتر و علمیتر رهنمون کند.»
وی، جمعآوری اطلاعات و تدوین عملکرد دانشگاهیان را در این حوزه خواستار شد و تأکید کرد: «باید هر استادی با توجه به تخصص خود به فکر شناسایی تهدیدها و فرصتهای پیشرو باشد و با ارائه راهکارهای مناسب در حوزه کاری خود ممکن است بتواند کلید این معما را پیدا کند.»
انتهای پیام/4078/4062/
انتهای پیام/