دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1399 - 13:37
در زمان تدوین قانون اساسی سال 68؛

آیت‌الله خامنه‌ای مخالف انتصاب ریاست صداوسیما توسط رهبری بودند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مخالف انتصاب رئیس صداوسیما توسط رهبری بودند و رئیس‌جمهور را مناسب‌ترین گزینه برای اداره صداوسیما می‌دانستند.
کد خبر : 485413
unnamed.jpg

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، چهارم اردیبهشت ۱۳۶۸، امام خمینی(ره) دستور بازنگری در قانون اساسی را خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس جمهور وقت کشور صادر کردند. پس از تشکیل یک هیئت 50 نفره، جلسات شورای بازنگری از همان ماه آغاز به کار کرد.‌


شورای بازنگری، صداوسیما را که براساس قانون اساسی زیر نظر یک شورای سرپرستی اداره می‌شد، زیرمجموعه رهبری قرار داد و مدیریت آن را در یک نفر منصوب رهبری متمرکز کرد. آیت‌الله خامنه‌ای از مخالفان این پیشنهاد اصلاح قانون بود.


بخشی از استدلال و مواضع ایشان را از نظر می‌گذرانیم:‌


[اگر صداوسیما زیر نظر رهبری قرار بگیرد] سیئات صداوسیما دامن رهبر را خواهد گرفت، این را هم چیز کمی نگیرید. به هر حال سوء تفاهم‌هایی در مردم هست یک وقت یک غفلتی پیش می‌آید همه مردم را به رهبر بدبین می‌کند. یا برنامه نداشته‌اند، [یا] نتوانسته‌اند آن برنامه را ارائه بکنند، خوب همه این چیزها متوجه رهبر خواهد شد که به نظر می‌رسد که این هیچ مصلحت نیست.


[اما] اگر بخواهيم تمركز باشد آنچنان كه امام فرمودند، و هم بتوان نظارت كرد و مسئوليت خواست، ما بايد یک نفر را معين كنيم و مسئول بگذاريم آن هم به نظر می‌رسد مناسب‌تر از همه رئيس جمهور است. [و] اگر اشتباهی، خطايی بود دستگاه‌های سؤال‌كننده كشور می‌توانند يقه رئيس جمهور را بگيرند و بگويند آقا چرا صداوسيما اين جوری است؟‌


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته