دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آداب مهمانی | 1

توصیه‌های ده‌گانه مقام معظم رهبری برای ماه بندگی

توصیه‌های ده‌گانه مقام معظم رهبری که در طول سالیان مختلف از طرف ایشان در ارتباط با ماه مبارک رمضان ذکر شده راهی برای استفاده هر چه بيشتر از این ماه پربرکت است.
کد خبر : 485381
25648.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، در ماه مبارک رمضان، درهاى آسمان و بهشت به روى مؤمنان گشوده می‌شود. در این ماه پربرکت درهاى رحمت و مغفرت را به روى توبه كنندگان و استغفاركنندگان می‌گشایند. پس اگر مؤمنان به استقبال آن بشتابند و خود را آماده رحمت و مغفرت الهى بكنند، بى گمان خداوند مغفرتش را از آنان دريغ نكند و دعاهايشان را مستجاب می‌فرمايد. پيامبر اسلام (ص) مى‌فرمايند: «اى مردم، ماه خدا با بركت و رحمت و آمرزش به شما روى آورده است؛ ماهى كه نزد خدا بهترين ماه‌ها، روزهايش بهترين روزها، شب‌هايش بهترين شب‌ها و اوقاتش بهترين اوقات است». خبرگزاری آنا به مناسبت حلول این ماه پرفضیلت در پرونده «آداب مهمانی» اقدام به انتشار توصیه‌های بزرگان، کارشناسان دینی و مادحین اهل بیت(ع) برای استفاده هرچه بهتر از این ماه کرده است.




رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سال‌های متعدد توصیه‌ها و سفارشات مختلفی برای بهره‌مندی بیشتر از ماه مبارک رمضان ارائه داده‌اند که آخرین نمونه آن راه‌اندازی رزمایش «کمک مومنانه» بود.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی تلویزیونی اخیرشان به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمو‌دند: « افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم.»


امام خامنه‌ای تأکید کردند: «خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم.»


همین اشاره رهبر انقلاب کافی بود تا جنبشی عظیم در سراسر کشور برای رفع برخی مشکلات نیازمندان صورت بگیرد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ماه مبارک رمضان را «ماه فرصتها» می‌دانند. در ادامه ۱۰ توصیه کاربردی رهبر انقلاب اسلامی را برای بهره‌برداری از این فرصت عظیم الهی مرور می‌کنیم.


1- توبه از گناهان و اشتباهات


2- تمرین دوری از گناه


3- روزه خوب با همه اعضا و جوارح


4- استفاده از فرصت سحر


5- تلاوت قرآن با تدبر


6- رفع بیماری‌های روحی همچون بخل و بدخواهی و تنبلی


7- ارتباط باخدا از طریق دعاها


8- استفاده حداکثری از لیلةالقدر با توسل و ذکر


9- تلطیف روابط انسانی با خیرخواهی و ایجاد محبت


10- کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته