دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1394 - 11:18

ادعای «الحیات» : نخست‌وزیر عراق درخواست سردار «سلیمانی» برای ابقای «نوری مالکی» را رد کرد

روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» به‌نقل از منابع آگاه در بغداد نوشت نخست‌وزیر عراق به‌تازگی درخواست فرمانده سپاه قدس ایران را برای ابقای «نوری مالکی» به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری رد کرده است.
کد خبر : 48534

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «الحیات» در گزارشی نوشت: «العبادی» علاوه بر این، درخواست ارتش روسیه برای حمله به مواضع داعش در خاک سوریه از طریق حریم هوایی عراق را رد کرده است. این دو موضوع، مهم‌ترین مواردی است که نخست‌وزیر عراق در چند هفته اخیر با آنها مخالفت کرده است.


«الحیات» افزود: در نجف و کربلا این تحرکات سیاسی به اوج خود رسید. گرچه «العبادی» با آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق دیدار نکرد، ولی به دیدار برخی از مراجع و شخصیت‌ها از جمله «محمدسعید حکیم»، «بشیر نجفی»، «محمد فیاض» و «مقتدی صدر» رفت و با آن‌ها درباره موضوعات مختلف گفت‌وگو کرد.


«العبادی» حمایت دو جریان «مقتدی صدر» و «عمار حکیم» و نیز سران اهل‌سنت و کُرد را با خود دارد و تلاش می‌کند حمایت 250 نماینده از مجموع 328 نفر را تضمین کند. علاوه بر این، وی از حمایت سیاسی آیت‌الله سیستانی در مقابل «مالکی» برخوردار است.


«مقتدی صدر» در دیدار روز جمعه با «العبادی» با تایید اصلاحات اخیر گفت: نتیجه اصلاحات از لحاظ امنیتی و سیاسی در شهرها مشهود است.


در مقابل، «مالکی» به شهر کربلا رفت و در آنجا با برخی فرماندهان و نیروهای نظامی و همچنین مراجع تقلید، دیدار و گفت‌وگو کرد.


«سلیم جبوری» رئیس پارلمان عراق نیز به نجف رفت و با برخی از سران عشایر و بعضی از مراجع دیدار کرد.


پس از تظاهرات گسترده خیابانی و فراخوان آیت‌الله سیستانی برای اصلاحات، «حیدر العبادی» آگوست گذشته گام‌های اصلاحی خود را به اجرا گذاشت که در آن، در دستگاه قضایی صدها پرونده مرتبط با فساد به جریان افتاد و برخی سمت‌های حکومتی حذف و دولت کوچکتر شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته