دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1399 - 09:09

اخبار ضد و نقیض درباره مرگ رهبر کره شمالی

برخی منابع خبری از درگذشت رهبر کره شمالی و سپردن این سمت به خواهر وی خبر دادند. 
کد خبر : 485308

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اخبار الان، منابع خبری چین و ژاپن از درگذشت کیم جونگ اون خبر دادند و اعلام کردند که خواهر وی در حال فراهم کردن مقدمات حکومت بر این کشور است.


مسئولان کره‌جنوبی وجود گزارش‌هایی را در زمینه اینکه حال رهبر کره شمالی بعد از عمل جراحی قلب وخیم بود،  رد نکردند. آنها افزودند: وضع کیم «بی‌نهایت وخیم» یا در حال «زندگی نباتی» بود. 


با وجود این، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که تاکنون هیچ سیگنال مشخصی درباره اینکه رهبر ۳۶ ساله کره شمالی وضعیت وخیمی داشته باشد دریافت نکرده است.


همچنین یک روزنامه کره جنوبی به نقل از منابع اطلاعاتی مدعی شد رهبر کره شمالی احتمالاً پایتخت این کشور را ترک کرده است.



گزارش‌های مختلف رسانه‌های کره جنوبی حاکی است  اون احتمالاً از پیونگ‌یانگ خارج شده و در مکانی نامعلوم در سواحل شمال شرقی این کشور ساکن شده است. 



چین کارشناسان خود را روانه کره شمالی کرد


برخی گزارش‌ها حاکی است چین تیمی از کارشناسان را که در میان آنها متخصصان پزشکی نیز حضور دارند برای ارائه پاره‌ای مشورت‌ها درباره رهبر کره شمالی روانه این کشور کرده است.


کیم جونگ اون


کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی 


رویترز به‌ نقل از سه منبع مطلع نوشت: سفر این تیم در بحبوحه انتشار گزارش‌های ضد و نقیض درباره سلامت رهبر کره شمالی انجام شده است.


با وجود این، رویترز نوشت نمی‌تواند به‌طور مستقیم مشخص کند سفر این گروه از کارشناسان حاوی چه دلالت‌هایی در زمینه سلامت رهبر کره شمالی است.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته