دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آبان 1394 - 10:21
رئیس انجمن ام اس ایران:

75 درصد مبتلایان به «ام اس» از داروهای ایرانی استفاده می‌کنند

رئیس انجمن ام اس ایران درباره وضعیت داروهای بیماران ام اس، گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در خصوص دسترسی به داروهای بیماران ام اس وجود ندارد. خوشبختانه بسیاری از داروها در داخل کشور تولید می‌شوند و 75 درصد از بیماران از داروهای ایرانی استفاده می‌کنند.
کد خبر : 48524

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر فرایان از برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران در روزهای 21 و 22 آبان ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد و گفت: با توجه به توسعه تحقیقات و ضرورت افزایش دانش و اطلاعات درباره بیماری ام اس همه ساله کنگره‌ای در این خصوص برگزار می‌کنیم و تازه‌های علم پزشکی در ایران و جهان را در این باره مرور می‌کنیم.


وی افزود: درمان‌های جدید، عوارض و نحوه استفاده از داروهای جدید، مراقبت از بیماران در حین دریافت این داروها، یافته‌های تشخیصی جدید، تشخیص‌های افتراقی و درمان‌های علامتی و نقش توانبخشی در بهبود بیماران از جمله محورهای اصلی برگزاری کنگره هستند.


رئیس انجمن ام اس ایران بر ضرورت توجه مسئولان به بیماری ام اس تاکید کرد و گفت: ام اس بیماری است که بیشتر جوانان را درگیر می‌کند و افراد و اعضای خانواده پس از ابتلا دچار مشکلات روحی و عاطفی می‌شوند زیرا هنوز درمان قطعی برای آن وجود ندارد. مبتلایان به ام اس باید به مدت طولانی تحت مراقبت و درمان باشند، به همین خاطر لازم است مسئولان امر و سازمان‌های بیمه‌گر نگاه ویژه‌ای به این بیماری داشته باشند.


فرایان ادامه داد: معتقدیم ام اس یک بیماری خاص است و علاوه بر فرد مبتلا لازم است اعضای خانواده وی نیز به طور ویژه حمایت شوند و حمایت‌های اجتماعی از آنها افزایش یابد.


وی درباره وضعیت داروهای بیماران ام اس نیز گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در خصوص دسترسی به داروهای بیماران ام اس وجود ندارد. خوشبختانه بسیاری از داروها در داخل کشور تولید می‌شوند و 75 درصد از بیماران ما از داروهای ایرانی ام اس استفاده می‌کنند. در صورت نیاز به داروهای خارجی هم مشکلی در تهیه و قیمت وجود ندارد و حمایت‌های وزارت بهداشت در این خصوص خوب است.


بر اساس گزارش آنا، دوازدهمین کنگره بین المللی ام اس ایران 21 و 22 آبان ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته