دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1399 - 18:01
عضو شورای سیاست‌گذاری بسیج اساتید استان اصفهان :

مطالب بیانیه گام دوم انقلاب را در شهر و محل کار خود بومی‌‌سازی کنیم

عضو شورای سیاست‌گذاری بسیج اساتید استان اصفهان تأکید کرد که باید مطالب بیانیه گام دوم انقلاب و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را در شهر و محل کار خود بومی‌‌سازی کنیم و مسئولان نیز در این زمینه برنامه‌های مدونی داشته باشند.»
کد خبر : 485027
57839218.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دولت‌آباد، حسین مطیع ظهر امروز در سلسله نشست‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد که به صورت برخط برگزار شد، گفت: «از دیرباز برنامه‌محور بودن و برنامه بلندمدت داشتن آرزوی ایرانیان بوده است. بیانیه گام دوم انقلاب و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده، همان برنامه بلندمدت آرزوی همه ماست.»


وی افزود: «باید به این دو موضوع نگاه تمدنی داشته باشیم. ابتدا باید هویت خود را تشخیص دهیم و سپس بیانیه را با دقت مطالعه و عملیاتی کنیم. این هویت از طریق مطالعه و بررسی ایران باستان، دوران صدر اسلام، دولت‌های شیعه، جهان غرب و ترسیم افق آینده تمدن ظهور به‌دست خواهد آمد. بررسی همه این موارد هویت ما را می‌سازد. اگر هویت خود را ساختیم می‌توانیم گذشته خود را نقد کرده و می‌توانیم ملت آینده‌نگر باشیم.»


عضو شورای سیاست‌گذاری بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: «باید به جوان‌ها فرصت داد و آنان را در هویت‌سازی شریک کرد. ابتدا باید بفهمیم بیانیه چه می‌گوید و چه می‌خواهد. سپس آن را به صورت گفتمان درآوریم. گفتمان یعنی همان فکر رایج و غالبی که اکثر مردم جامعه به آن اعتقاد دارند و بر اساس آن زندگی می‌کنند. برای گفتمان شدن هر موضوع سه مرحله باوراننده، انگیزاننده و بازدارنده وجود دارد.»


 حسین مطیع


مطیع با بیان لزوم مطالبه‌گر بودن از مسئولان ادامه داد: «در مورد بیانیه گام دوم انقلاب باید از مسئولان مطالبه‌گر باشیم و به عوام مردم باوراننده. باید مطالب بیانیه را در شهر و محل کار خود بومی‌‌سازی کنیم. مسئولان باید در این زمینه برنامه‌های مدونی داشته باشند. اگر مسئولان در این زمینه کوتاهی می‌کنند این وظیفه مطالبه‌گری ماست که از آنان در این رابطه توضیح بخواهیم.»


آفت‌های مسیر بیانیه گام دوم چیست؟


وی با اشاره به آفت‌هایی که ممکن است بیانیه گام دوم به آن دچار شود، اضافه کرد: «بیانیه ممکن است به آفت‌هایی نیز دچار شود. نخستین آفت این است که یک نفر ذیل رهبری بیانیه را مطابق میل و سلیقه خود مطرح کند. خوانش رسمی داشتن از بیانیه، ظلم به بیانیه بوده و باید اجازه دهیم افراد مختلف با گرایش‌های مختلف خوانش‌های مختلفی را از بیانیه داشته باشند. بیانیه گام دوم باید آزادانه و در سلیقه‌های مختلف مطرح شود.»


عضو شورای سیاست‌گذاری بسیج اساتید استان اصفهان عنوان کرد: «دومین آفت، تحریف بیانیه است. باید مراقب باشیم کلام رهبری را کسی تحریف معنوی نکند. سومین آفت تقلیل و روزمرگی پیدا کردن این بیانیه بوده و نباید این بیانیه به روزمرگی دچار شود.»


وی ادامه داد: «در این بیانیه به ولایت فقیه اشاره‌ای نشده و این وظیفه من و شما است که به آن بپردازیم. این انقلاب با ولایت فقیه مطرح و پیروز شد. باید با تبعیت از ولایت فقیه در اجرایی شدن این بیانیه ارزشمند گام برداریم. هر کس باید خود را مخاطب این بیانیه بداند و در برابر آن احساس مسئولیت کند. استاد دانشگاه، مغازه‌دار، راننده تاکسی، خانه دار و همه و همه در برابر این بیانیه و تبیین آن مسئول هستیم.»


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته