دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1394 - 11:09
در گفت‌و‌گو با آنا

سهراب مرادی: انگیزه‌ام برای مسابقات جهانی بالا رفت/کسب سهمیه و مدال دور از دسترس نیست

وزنه برداردسته 94 کیلوگرمی کشورمان که تا چندی پیش حضورش در دنیای وزنه برداری مشخص نبود حالا قرار گرفتن نامش در فهرست مسابقات جهانی امریکا را نشانه خوبی می داند.
کد خبر : 48501

سهراب مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره قرار گرفتن نامش در فهرست نهایی مسابقه‌های جهانی بیان کرد: «این موضوع مرا بسیار امیدوار کرد و نشانه خوبی برای حضور قطعی‌ام در مسابقات جهانی آمریکاست اما هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است.»


مرادی افزود:« تا قبل از اعلام لیست شرایط مبهمی داشتم و نمی دانستم با تمرینات فشرده ای که انجام می دهم امکان حضورم در این مسابقات وجود دارد یا خیر به همین دلیل کمی هم دچار بی انگیزه ای شده بودم که البته حسین توکلی در روحیه دادن به من نقش به سزایی داشت اما پس از اعلام لیست نهایی تا حدودی انگیزه ام بالا رفت و تمریناتم را جدی‌تر و فشردهتر کردم.»


وزنهبردار دسته 94 کیلوگرم تیم ملی درباره وضعیت رقبایش در این مسابقات اظهار کرد:«دو وزنه بردار از کشور‌های روسیه و لیتوانی رقبای اصلی من هستند.با توجه به اینکه سه سال است که در هیچ تورنمنتی شرکت نکرده‌ام کمی وضعیت پیچیده‌ای دارم. در رکوردگیری تا به اینجا وضعیت بدی نداشتم و قرار است یک رکورد جدید ثبت کنم. امیدوارم با توجه به شرایطی که دارم در این مسابقات با دست پر برگردم.»


مرادی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا کسب سهمیه المپیک با توجه به نبودن بهداد سلیمی سخت نشده است؟ تصریح کرد:« متاسفانه بهداد در زمان بدی دچار مصدومیت شد. او نه تنها شانس اول مدال و کسب سهیمه بود بلکه به نوعی بمب روحیه تیم هم بود. نبود بهداد کار را برای ما کمی سخت کرد اما اگر وضع به همین روند پیش برود کسب سهمیه دور از دسترس نخواهد بود. در مسابقه‌های جهانی نیز اول بحث مدال مطرح است و پس از آن باید شش سهمیه را بگیریم.»


این وزنه‌بردار کشورمان در مورد اینکه گفته می‌شود آسیب دیدگی‌های اخیر در وزنه‌برداری به دلیل فشار تمرین‌ها بوده است، بیان کرد: «این مساله صحت ندارد. همه وزنه‌برداران در روزهای رکوردگیری طبق استاندار وزنه بالای سر می‌برند ضمن اینکه ما به هرحال باید برای وزنه‌هایی که قرار است در مسابقات جهانی بالای سر ببریم کمی آمادگی داشته باشیم بنابراین باید آنها را به صورت آزمایشی بالای سر می بردیم.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته