دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1399 - 16:12
کووید-19 در سرزمین استعمار پیر؛

لندن برای سلاح هسته‌ای پول دارد اما برای کیت آزمایش کرونا، نه/ در انگلیس چه خبر است؟

کمبود کیت آزمایش کرونا در انگلیس به بحران دیگری در این کشور تبدیل شده و این در حالی است که لندن برای نوسازی زرادخانه اتمی و موشک‌های قاره‌پیما هزینه‌های هنگفتی صرف می‌کند.
کد خبر : 484988
lllllooo.PNG

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، انگلیس به‌عنوان یکی از پنج عضو اصلی شورای امنیت سازمان ملل متحد و صاحب کلاهک‌های اتمی و موشک‌های قاره‌پیما به دلیل کمبود تجهیزات آزمایش کرونا، یکی از پایین‌ترین آمار آزمایش انجام شده را در جهان دارد.


وزارت بهداشت این کشور اعلام کرد که آمار مبتلایان به این ویروس به 129 هزار و 44 نفر رسیده است.  همچنین در مجموع 17 هزار و 337 نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.


کرونا جهان


مقام‌های بهداشتی انگلیس معتقدند این کشور به اوج همه‌گیری کرونا رسیده است و  انتظار دارند آمارها در روزهای آینده کاهش یابد. با این حال، دانشمندان انگلیسی هفته پیش از بحران دیگری در این کشور پرده برداشتند و عنوان کردند که تا ۳۳ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌اند، اما به دلیل کمبود کیت‌های آزمایشگاهی روزانه فقط ۱۵ هزار نفر آزمایش می‌شوند.


آمار اعلامی انگلیس واقعی نیست ! 


اداره آمار ملی انگلیس در گزارشی تلفات خارج از بیمارستان را محاسبه و آن را یک‌هزار و ۶۶۲ مورد ثبت کرده است. مرگ‌های بیمارستانی در همین دوره معادل ۸ هزار و ۶۷۳ مورد بوده است.


اسکای‌نيوز هم گزارش کرد بیمارانی که خارج از بیمارستان جان خود را از دست دادند، یک‌هزار و ۴۳ نفر در مراکز نگهداری از سالمندان و بیماران خاص بودند که این رقم در مقایسه با ۲۱۷ موردی که هفته قبل از آن گزارش شده بود، افزایش قابل توجهی داشته است. در همین دوره ۴۶۶ نفر در خانه خود فوت شدند.


«لیز کندال»، وزیر مراقبت‌های اجتماعی دولت در سایه حزب کارگر گفت: این ارقام نشان‌دهنده تلفات وحشتناک ویروس کرونا در میان افراد سالمند و ناتوانی است که در آسایشگاه‌ها زندگی می‌کنند.


وی افزود: این ارقام تنها بخش سطحی بحران اضطراری در مراقبت‌های اجتماعی را نمایان می‌کنند، زیرا با تأخیر ۱۱ روزه منتشر شده‌اند.


این مقام انگلیسی تأکید کرد: دولت باید آمار تلفات کووید-۱۹ خارج از بیمارستان ازجمله در آسایشگاه‌ها را روزانه منتشر کند تا در جریان مقیاس واقعی مشکل قرار بگیریم. این موضوع در مقابله با شیوع ویروس ضروری است تا اطمینان حاصل شود که مراقبت اجتماعی منابع مورد نیاز را در دسترس دارد و همچنین بتوان تجهیزات حفاظت شخصی و کیت‌های تشخیص برای مراقبت از کارکنان حوزه سلامت تأمین کرد.


آمار بهبودیافتگان انگلیس همچنان در هاله‌ای از ابهام


بر اساس اطلاعات ارائه شده در سایت اطلاع‌رسانی جهانی کرونا، انگلیس آماری از تعداد افراد بهبودیافته را منتشر نمی‌کند! 



حدود دو هفته پیش،  «سازمان ملی تأمین بهداشت و درمان انگلیس» (National Health (Service اعلام کرد که از میان 55 هزار و 242 نفر در آن تاریخ،  تنها ۱۳۵ نفر بهبود یافته‌اند! انگلیس در رتبه ششم در جهان ازنظر تعداد آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد اما نامشخص بودن تعداد بهبودیافتگانش، سوالات فراوانی درباره عملکرد سیستم بهداشت و درمان این کشور اروپایی ایجاد کرده است.


انتهای پیام/4106/4033/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا انگلیس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته