دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 ارديبهشت 1399 - 23:34

بهترین خوردنی هایی که می توان برای افطار در ماه رمضان خورد

معمولا روزه داران از مشکل معده و گوارش بعد از افطار رنج میبرند، میتوانید راه حل این مشکل در این خبر بخوانید.
کد خبر : 484932
eft.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا،  شروع افطار با یک لیوان شیر و یک یا چند عدد خرما بسیار مفید است.


در مقایسه افطار  با وعده های معمولی غذایی،افطار را میتوان متناظر با صبحانه در نظر گرفت . لذا مواد مشابه صبحانه هنگام افطار توصیه می‌شود . شایان ذکر است 15 تا 20 درصد انرژی دریافتی طی روز را باید هنگام افطار مصرف کرد.


پس از اذان مغرب بدون تأخیر طولانی روزه را بازنموده و ترجیحاً از مواد غذایی مایع و سبک به همراه ترکیبی از غلات ترجیحاً نان از نوع سبوس‌دار (به طور مثال : سنگک) در زمان افطار استفاده شود . توصیه می شود از مایعات گرم مانند آبجوش یا چای کم رنگ به جای آب سرد برای شروع افطار استفاده شود.


داشتن مواد غذایی حاوی فیبر و قندهای پیچیده از قبیل سبزیجات و نیز انواع میوه به جای استفاده از ترکیبات حاوی قندهای ساده و چربی فراوان (از قبیل حلوا آن هم به میزان زیاد) توصیه مشود.


استفاده فراوان از آب و نیز انواع شربت ها به بهانه کنترل تشنگی نه تنها باعث کنترل تشنگی نخواهد شدد  ، بلکه به علت استفاده از حجم بالایی از مایعات و گنجاندن آن در معده که ساعت ها خالی بوده است ، می تواند باعث التهاب معده و دستگاه گوارش شود،لذا پس از  چند روز این افراد دچار درد در ناحیه فوقانی شکم شده و گاه باعث می شود که از ترس ناراحتی شدیدتر نتوانند به روزه داری ادامه دهند. در مورد مصرف فراوان شربت ها نیز باید توجه به افزایش قند ناگهانی دریافتی و ترشح شدید هورمون انسولین برای تنظیم قند خون ، در فاصله زمانی منی فرد دچار گرسنگی و ضعف شده و مجدداً برای رفع آن به استفاده از مواد غذایی شیرین پرداخته و این سیکل تکرار می شود.


سرعت غذا خوردن را نیز در هنگام افطار بایستی کنترل کرد . پیشنهاد می شود 15 تا 20 دقیقه را برای افطار باید اختصاص داد تا هم  دستگاه گوارش بتواند خود را برای شروع مجدد هضم و جذب آماده نماید و هم طی این مدت تنظیم احساس سیری توسط مغز صورت پذیرد.



انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته