دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 ارديبهشت 1399 - 10:45
زنگنه در گفتگو با آنا:

دولت به اصل پاسخگویی پایبند باشد/ مردم از رئیس‌جمهور انتظار رفتار سازنده در برابر گزارش دیوان محاسبات را دارند

نماینده پیشین مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و مسئولان باید به اصل پاسخگویی در برابر مسئولیت پایبند باشند و نباید نسبت به گزارش دیوان محاسبات موضع‌گیری کنند.
کد خبر : 484838

صباح زنگنه در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره گزارش دیوان محاسابت در خصوص سرنوشت نامعلوم ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و واکنش تند دولت به این گزارش اظهار کرد: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای عمومی که از بودجه دولت تغذیه می‌شوند باید نسبت به گزارشات دیوان محاسبات پاسخگو باشند و موظف هستند پیگیر برطرف کردن تخلفاتی باشند که به وقوع پیوسته است.


وی افزود: اینکه دولت و نهادهای وابسته به او در برابر گزارشات دیوان محاسبات که وقوع یک تخلف را بازگو می‌کند، واکنش منفی نشان دهند مورد پذیرش نیست.


نماینده پیشین مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تندخویی و واکنش‌های منفی دولت به گزارشات دیوان محاسبات از اعتماد مردم می‌کاهد، یادآور شد: بهتر است دولت برای جلب اعتماد عمومی و رفع شبهات به‌وجود‌آمده در اذهان عمومی به طور شفاف و قانونی پاسخ و مستندات خود را ارائه دهد و حتی متخلفان را معرفی کند.


زنگنه در تأیید این مطلب که ارزهای خارجی به سختی وارد کشور می‌شود، گفت که باید مقررات و شفافیت در هزینه‌کرد ارزهای خارجی رعایت و انصاف و عدالت مدنظر قرار گرفته شود؛ زیرا ارزهای خارجی بخشی از اموال عمومی محسوب می‌شوند.


به گفته او؛ همه مردم و دستگاه‌های نظارتی از دولت انتظار یک رفتار مثبت و سازنده در برابر گزارش دیوان محاسبات را دارند تا از این طریق به ترمیم اعتماد عمومی کمک کند.


کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هرگز دفاع از تخلف مقبول مردم واقع نشده است، گفت: دولت می‌توانست در پاسخ به گزارش دیوان محاسبات بگوید که این گزارش را به تمامی نهادهای دریافت‌کننده ارز چهار هزار و 200 تومانی ابلاغ کرده و از آنها ریز هزینه‌کردشان را طلب خواهد کرد و اگر از نهادی هم تخلفی سرزده با جریمه روبه‌رو خواهد شد، اما نه اینکه بخواهد از تخلف دفاع کند.


زنگنه تأکید کرد که دولت و مسئولان باید به اصل پاسخگویی در برابر مسئولیت پایبند باشند و به آن عمل کنند.


انتهای پیام/4079/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته