دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1399 - 10:57
رویترز نوشت؛

ترامپ برای نجات نفت آمریکا، واردات از عربستان را کاهش می‌دهد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا روز دوشنبه گفت كه دولت وی در نظر دارد توقف واردات نفت خام سعودی را به عنوان راهی برای كمك به صنعت حفاری آمریكا در نظر بگیرد.
کد خبر : 484577
media.jpg

فبه گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، روز گذشته بازار فیوچر نفت آمریکا با تحولات کم‌سابقه‌ای روبرو شد. در برخی از ساعات قیمت فیوچر نفت WTI آمریکا به منفی 37 دلار رسید. این درحالی بود که نفت برنت 25 دلار و 31 سنت باقی ماند.


برخی از کارشناسان معتقدند که اکنون برای تولیدات آتی نفت آمریکا تقاضایی وجود ندارد و همچنین از سوی دیگر برای تولیدکنندگان هم پایان دادن به تولید صرفه اقتصادی ندارد. در چنین شرایطی اگر تولید کننده نفت را به قیمت بسیار پایین و منفی حتی بفروشد، ضرر کمتری نسبت به پایان دادن به تولید، نصیبش می‌شود. 


ترامپ برای کاهش واردات از عربستان برنامه داریم


به گزارش رویترز به دنبال سقوط قیمت نفت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا روز دوشنبه گفت كه دولت وی در نظر دارد توقف واردات نفت خام سعودی را به عنوان راهی برای كمك به صنعت حفاری آمریكا در نظر بگیرد.


همچنین رویترز در گزارش خود می‌نویسد؛ مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار CMC Markets در سیدنی گفت: "امروز کاملاً روشن است که یک مسئله مهم در بازار وجود مشکل در ایالات متحده و عدم ظرفیت ذخیره سازی آن است.»


این گزارش ادامه می‌دهد، با توجه به شرایط کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آن از جمله روسیه، گروهی موسوم به اوپک + ، توافق کرده‌اند که تولید 9.7 میلیون بشکه در روز (bpd) را کاهش دهند. اما این اتفاق قبل از ماه مه رخ نخواهد داد و مقدار کاهش تولید برای تعادل بازار کافی نیست.


با این حال قرار است، موسسه آمریکایی پترولیوم اطلاعات خود را ساعت 4:30 بعد از ظهر منتشر کند.همچنین امروز جلسات اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در ساعت 10:30 دقیقه چهارشنبه برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4141


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته