دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 16:02

درخواست سازمان ملل از انگلیس برای پذیرش پناه‌جویان

سازمان ملل متحد از نخست‌وزیر انگلیس خواست با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان به پناهندگان کمک کند.
کد خبر : 48436

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، روزنامه انگلیسی «گاردین» روز گذشته (شنبه) خبر داد: «پیتر ساترلند» نماینده ویژه سازمان ملل متحد به «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس هشدار داده است در آستانه زمستان از بحران پناهندگان غفلت نکند.


سازمان ملل معتقد است در بحبوحه افزایش فراخوان پذیرش پناهندگان سوری، انگلیس سهم عادلانه خود را متقبل نمی‌شود.


«ساترلند» تاکید کرد: آیا ما اجازه می‌دهیم در این زمستان پناهندگان در رودخانه‌های منجمد در مرزهای اروپایی و در چادرهای یخ‌زده با فرزندان خود زندگی کنند؟ این تحریف مسئولیت جهانی و مسئولیت اروپایی است. اسکان موقت و جابه‌جایی فقط بخشی از راه‌حل است.


در ماه سپتامبر، کمیسیون اروپا اعلام کرده بود برای انتقال بخشی از 160 هزار پناهجویی که در نخستین مقصد به ایتالیا، یونان و مجارستان می‌رسند نظام سهمیه‌بندی اجباری را میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیاده می‌کند.


«کامرون» هرگونه مشارکت انگلیس در طرح سهمیه‌بندی اتحادیه اروپا را رد کرد و گفت این کشور فقط 20 هزار مهاجر به‌طور انحصاری از اردوگاه‌های پناهندگان در کشورهای همسایه سوریه را در پنج سال آینده قبول می‌کند.


اروپا در تلاش برای مقابله با بحران پناهندگان است. صدها هزار نفر از مناطق جنگ‌زده در خاورمیانه و شمال آفریقا آواره و فراری شده‌اند.


آژانس مرزی اتحادیه اروپا (فرونتکس) گزارش کرد: در نه ماه نخست سال جاری بیش از 710 هزار مهاجر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته