دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 15:06
در نشست شورای اداری استان البرز

لاریجانی: پخش شب‌نامه و تهمت‌زدن به دیگران در جلسات‌ پنهانی، در کشور ایجاد دشمنی می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «تهمت زدن و آزرده‌کردن دیگران رفتاری غیراصولی در یک حکومت است»، گفت: اگر در جلسات پنهانی علیه این و علیه آن برخی افراد شب‌نامه پخش و دیگران را متهم کنند، در کشور دشمنی ایجاد می‌شود.
کد خبر : 48421

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست شورای اداری استان البرز با اشاره به برخی اختلاف‌نظرها درباره مسائل گوناگون کشور اظهار کرد: برخی از مناقشات در کشور وجود دارد که ممکن است افراد در این رابطه اختلاف نظر داشته باشند اما این مسائل را نباید به دشمنی کشاند. از این رو باید تحمل‌ها در سطح مسائل مختلف درست تنظیم شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تهمت‌زدن بهم و آزرده‌کردن دیگران رفتاری غیراصولی در یک حکومت است. البته ما افتخار می‌کنیم که در جمهوری اسلامی مردم‌سالاری وجود دارد اما همراه با مردم‌سالاری باید اخلاق و معنویت را رعایت می‌کنیم. باید حیثیت مؤمن را حفظ کرد. در چند سال اخیر این موضوع در کشور رایج شده است که استعدادها را در برابر هم قرار می‌دهند.


وی با بیان اینکه «قطعا هیچ‌وقت در جامعه‌ای که ذهن منقبض داشته باشد، رشد پیدا نمی‌کند»، افزود: به طور حتم، روحیه یأس و منفی‌بافی در کشور باعث رکود می‌شود از این رو در تمام امور حتی در مسائل ملی نیز باید به این موضوعات توجه شود.


بحث هسته‌ای با دستور و پیام رهبر معظم انقلاب و فرمایشات ایشان ختم به‌خیر شد


لاریجانی ادامه داد: بحث هسته‌ای با دستور و پیام رهبر معظم انقلاب و فرمایش‌های ایشان خاتمه یافته است و باید به آن پایان داده شود. در شرایط کنونی باید به اجرای درست برجام تمرکز کرد اما باز شاهد هستیم که برخی‌ها مطالبی را شروع و مطرح می‌کنند حال این سؤال پیش می‌آید که این اظهارات چه خاصیتی برای کشور دارد.


رئیس مجلس تصریح کرد: به طور حتم این اظهارات و حر‌ف‌ها تنها موجب بروز تلقی‌های غلط می‌شود و در پی آن، مردم دستشان برای سرمایه‌گذاری می‌لرزد زیرا ایجاد شبهه موجب ترس مردم می‌شود.


کشوری از لحاظ مردم‌سالاری به پایداری می‌رسد که تحملش نسبت به آرای مختلف بالا باشد


وی با اعلام اینکه «یک جامعه سالم برای رشد تولید و توسعه اقتصاد خود نیازمند انگیزه و روحیه است»، افزود: رسانه‌ها و حتی سیاستمداران باید فضای امید، انگیزه و روحیه را در کشور ایجاد کنند. همچنین باید از مناقشات و درگیری‌ها که موجب انحراف ذهن جامعه از مسائل اصلی کشور به ویژه رونق اقتصاد می‌شود، پرهیز کرد.


لاریجانی اختلاف‌نظر در کشور را یکی از شاخصه‌های دموکراسی خواند و گفت: وقتی یک فرد درباره موضوعی نظر می‌دهد، باید اجازه داد که دیگران نیز نظر دهند اما متأسفانه می‌گویند او خائن است کشوری از لحاظ مردم‌سالاری می‌تواند پایداری داشته باشد که تحملش نسبت به آرای مختلف بالا باشد؛ از این رو تحمل کم در این بخش به ضرر مردم سالاری است.


تخریب‌ها و اظهارات علیه افراد اقدامی ضدمردم‌سالاری است


وی افزود: البته این‌گونه مسائل و اظهارات بیشتر در زمان انتخابات رخ می‌دهد اما باید دانست که تخریب‌ها و اظهارات علیه افراد، اقدامی ضد‌مردمسالاری است. نمی‌توانیم بگوییم که ما مخالف یک مسئله هستیم و بقیه منحرف هستند.


رئیس مجلس ادامه داد: امکان دارد که یک عده یک سبک را بپسندند و عده‌ای سبک دیگر را قبول داشته باشند اما تهمت‌زدن به هم و آزرده‌کردن دیگران رفتاری غیراصولی در یک حکومت است. وقتی این مسائل در اجتماع کنترل نشود در نهایت زمینه ایجاد دشمنی را فراهم می‌کند.


اظهارات مراجع و علما، رنگی از تخریب و پرده‌دری ندارد


وی افزود: اگر در شرایط کنونی به کشور نگاه کنیم از نظر اسلامی و ملی به یک منش عاقلانه، دینی و فکری نیاز داریم. من هیچوقت در صحبت‌ها و فرمایش‌های مراجع و علما اقداماتی همچون تخریب و پرده‌دری را مشاهده نکرده‌ام.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب