دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 14:59
موسسه شانگهای در آخرین رتبه‌بندی خود اعلام کرد

دانشگاه تهران و صنعتی شریف، نمایندگان ایران در لیست 500 دانشگاه برتر دنیا

موسسه شانگهای در آخرین رتبه‌بندی خود 500 دانشگاه برتر سال 2015 را معرفی کرد و دانشگاه تهران جزء 300 دانشگاه برتر جهان در این لیست قرار گرفت، همچنین دانشگاه صنعتی شریف دیگر نماینده ایران در این رتبه‌بندی بود.
کد خبر : 48419

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مؤسسه رتبه‌بندی شانگهای در گزارش اخیر خود 500 دانشگاه برتر جهان در سال 2015 را معرفی کرد و دانشگاه تهران در میان 300 دانشگاه برتر جهان، در رتبه نخست دانشگاه‌های کشور قرار گرفت.


لازم به ذکر است ارتقای دانشگاه تهران در این نظام رتبه‌بندی به رده 300 دانشگاه برتر جهان نسبت به سال‌های گذشته، نشان از شتاب علمی و پیشرفت این دانشگاه در سال جاری است.




دیگر دانشگاه ایرانی حاضر در این فهرست، دانشگاه صنعتی شریف است که در رده 401 تا 500 این نظام، رتبه‌بندی شده است. بدین ترتیب و بر مبنای این گزارش، دانشگاه تهران در کنار دانشگاه­های معتبری چون دانشگاه‌های ویکتوریا، واترلو، یورک، اتاوا، فلوریدای جنوبی، ماریلند بالتیمور، نوتردام، نبراسکا و اوتاگو، در جایگاه 201 تا 300 جهان ایستاده است.



رتبه‌بندی شانگهای که از سال 2003 راه‌اندازی شد، یکی از معتبرترین نظام‌های بین‌المللی رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی و پژوهشی است. این رتبه‌بندی از شش شاخص اصلی برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها استفاده می‌کند که از جمله می‌توان به تعداد فارغ‌التحصیلان و اساتیدی که جایزه نوبل یا جایزه‌های مهم حوزه‌های دیگر را کسب کرده‌اند، تعداد محققان پراستناد که توسط مؤسسۀ تامسون رویترز مشخص می‌شوند، تعداد مقالات منتشر شده در مجلات ساینس و نیچر، تعداد مقالات منتشر شده در نمایه استنادی علوم و نمایه استنادی علوم اجتماعی، و عملکرد سرانه‌ آموزشی با در نظر گرفتن اندازه مؤسسه و تعداد دانشجویان و اساتید اشاره کرد.


ده دانشگاه برتر دنیا در جدول زیر معرفی شده‌اند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته