دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1399 - 14:24
میرمعصوم سهرابی:

کسر قرارداد بازیکنان بومی سازی شود/ شجاعی سرمربی تراکتور نمی‌شود

سرپرست باشگاه تراکتور گفت: ابلاغیه فیفا برای کسر قرارداد بازیکنان در ابتدا بومی سازی می‌شود و بعد به مرحله اجرا در خواهد آمد.
کد خبر : 484155
میرمعصوم سهرابی 47.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، میرمعصوم سهرابی سرپرست باشگاه تراکتور درباره جلسه مدیران عامل و معاونان حقوقی چند باشگاه لیگ برتری با کمیته وضعیت و دبیر کل فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جلسه درباره بدهی‌های باشگاه‌ها به بازیکنان و مربیان خارجی و همچنین آرای صادر شده از سوی فیفا برای باشگاه‌ها برگزار شد.


وی افزود: آخرین اطلاعاتی که باشگاه‌ها درباره پرونده‌هایشان در فیفا داشتند به مهدی محمدنبی دبیر کل فدراسیون اعلام شد. همچنین راهکارهایی که  باعث حل مشکلات شود و بتوان با آن آرایی که در فیفا بر علیه باشگاه‌های ما باشد را با این راهکارها از بین برد مورد بررسی قرار گرفت چون بیشتر پرونده‌های موجود در فیفا بر علیه باشگاه های ایرانی است.


سهرابی افزود: ضمن اینکه از مواردی که در جلسه امروز مطرح شد در خصوص اخذ مدارک حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها صحبت شد. مدیران فدراسیون گفتند باشگاه‌ها نتوانسته‌اند مطالبات خود را پرداخت کنند و برای اخذ مجوز حرفه‌ای به مشکل خواهند خورد. همچنین در باب اینکه ما برای اخذ مجوز حرفه‌ای سازی با توجه به اینکه در جریان هستید ما با مشکلاتی که برای فدراسیون فوتبال ایجاد شده نمی‌توانیم تمامی مشکلات را حل کنیم. مدیران فدراسیون گفتند قوانین با سخت‌گیری بیشتری پیگیری خواهد شد باشگاه‌ها هم سعی کنند اقدامات لازم از باب حرفه‌ای سازی را انجام دهند الزامات سخت افزاری نیز باید فراهم شود


وی ادامه داد: یکی از موارد دیگری که مطرح شد در خصوص مطالبات بازیکنان  از باشگاه‌ها بود. خواسته شد طرفین در نحوه بستن قرارداد دقت کنند تا مشکلی ایجاد نشود و با برخورد سخت‌گیرانه اجازه ایجاد طلب را نکنند. همچنین راهکارهای اجرا شده باید به شکلی باشد که باشگاه‌ها دچار مشکل نشوند.


سرپرست باشگاه تراکتور خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما به فدراسیون این بود که در ابتدا آسیب‌شناسی لازم صورت بگیرد چون بیشتر آرا به ضرر باشگاه‌های ایرانی است. می‌توان گفت باشگاه‌های ما در بیشتر پرونده‌ها بازنده می‌شوند. همچنین خواستیم چهارچوبی در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد تا در قالب این چارچوب قراردادها بسته شود و مشکلی برای باشگاه‌ها ایجاد نشود.


وی درباره تمدید قرارداد ساکت الهامی با باشگاه تراکتور در قامت سرمربی گفت: از زمانی که الهامی سرمربی تیم شد نتایج بهتری به دست آمد و مالک باشگاه و اعضای هیئت مدیره رضایت کامل از عملکرد ایشان داشتند و برای همین قراردادشان تمدید شد. امیدواریم با آمدن بازیکنان خوب و حمایت هواداران پرشور به همراه درایت کارت فنی شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.


سهرابی در خصوص اینکه مسعود شجاعی قرار است سرمربی تراکتور شود، تصریح کرد: این خبر را من از شما خبرنگاران می‌شنوم. درایت کادر فنی ما کافی است و نیازی به سرمربی جدید نداریم. مسعود شجاعی از بازیکنان خوب ماست که کاپیتانی تیم ملی را بر عهده دارد و از بازیکنان خوب تیم ماست.


وی درباره ادامه رقابت‌های این فصل اظهار کرد: تراکتور در جام حذفی و لیگ برتر مدعی قهرمانی است ولی برای ما جان انسان‌ها از همه چیز مهمتر است که شامل حال هواداران ما و بازیکنان می‌شود. ما مطیع قانون هستیم تا بهترین تصمیم برای ادامه مسابقات گرفته شود.


سرپرست باشگاه تراکتور در خصوص کسر مبلغ از قرارداد بازیکنان به خاطر ایجاد ویروس کرونا گفت: فیفا آیین‌نامه‌ای را معرفی کرده که تا حدودی قابل اجرا نیست. قراردادهای بازیکنان ایرانی قابل قیاس با کشورهای خارجی نیست چون حقوق ماهیانه یا هفتگی در ایران معنایی ندارد و بر اساس رقم قرارداد درصدی به بازیکنان در موعدهای مقرر پرداخت می‌شود. به خاطر این موضوع ابلاغیه فیفا باید در ایران بومی سازی شود و بعد قابل اجرا شود.


وی درباره فهرست ساکت الهامی برای فصل آینده اظهار کرد: هر تصمیمی که فدراسیون فوتبال بگیرد در باشگاه تراکتور اجرایی می‌شود. وضعیت لیگ اصلاً مشخص نیست و تمرکز ما روی زمان برگزاری مسابقات است. تلاش خواهیم کرد تا مسابقات را با قدرت به پایان برسانیم و بعد لیست آقای ساکت الهامی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. لیگ را با بازیکنان فعلی به پایان خواهیم برد و قرارداد بیشتر بازیکنان نیز تمدید شده است.


سهرابی درباره بدهی‌های باشگاه تراکتور به بازیکنان پیشین و فعلی خارجی گفت: باشگاه در گذشته با سه بازیکن قرارداد داشته است. مشروح رأی  فیفا را خواستیم و در ادامه آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. ادعاها در مورد مبالغ متفاوت است و باید در طول زمان همه چیز مشخص شود. ضمن اینکه قرارداد بازیکن برزیلی‌مان هم فسخ نشده و او در مرخصی است. همچنین مبلغ پرداختی به  آنتونی استوکس ۲ میلیون دلار نخواهد بود.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته