تقدیر رئیس دیوان عدالت اداری از سازمان تأمین اجتماعی برای کاهش مشکلات مردم و اجرای قانون
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب و با تاکید بر اینکه تعداد بالای شکایت از یک دستگاه نشان دهنده و ملاک میزان رضایتمندی مردم از آن نیست، گفت: مراجعه مردم به دستگاهها و طرح شکایت، همواره به معنای وارد بودن و پذیرفتن شکایت نیست به طوری که حدود 48 درصد شکایتها پذیرفته میشود و 52 درصد شکایات از یک دستگاه رد میشود.
حجت الاسلام منتظری با اشاره به اینکه از پارسال افزایش تعامل با دستگاههای اجرایی در دستور کار دیوان قرار گرفته است، اظهار کرد: تعامل با برخی از دستگاهها همچون وزارت آموزش و پرورش و سازمان تامین اجتماعی، خوب جواب داده است.
رئیس دیوان عدالت اداری درباره سلامت اداری کشور گفت: دستگاههای اجرایی و مجموعه دولت به معنای اعم، در شرایط کنونی جهانی و منطقهای به درستی مدیریت میشود اما با نگاه از زاویهای دیگر در مییابیم در نظام جمهوری اسلامی ایران باید رفتار اداری دستگاهها مبتنی و منطبق با معارف و احکام الهی و اسلامی باشد که میان آنچه هستیم و آنچه باید باشیم فاصله هست.
حجت الاسلام منتظری گفت: در صورتی که فرد برای حق خود شکایت نکرده باشد. ما نمیتوانیم حقوق او را پیگیری کنیم اما هر آییننامه و بخشنامهای که خلاف قانون باشد و ما مطلع شویم به آن رسیدگی و آن را ابطال میکنیم. اگر آییننامهای در دولت تصویب شده باشد به علت فراگیری آن در کل کشور، وقتی ابطال، ابلاغ و اجرا میشود در کل کشور تسری مییابد اما در مورد مصوبات محلی، ابطال مصوبه به همان شهر محدود خواهد شد.
رئیس دیوان عدالت اداری بخش عمده مشکلات را ناشی از قوانین دانست و گفت: برخی از اوقات مجلس شورای اسلامی قانونی تصویب میکند که همین قانون، به منشا شکایات مردم تبدیل خواهدشد همچون قانون افزایش مرخصی زایمان از شش ماه به نه ماه که باعث شده است شکایتهای زیادی به دیوان واصل شود که ما این قوانین را استخراج کردهایم و برای تعیین تکلیف به دولت و مجلس ارائه خواهیم کرد.
انتهای پیام/