دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1399 - 10:01
رئیس شورای شهر تهران:

درآمد شهرداری‌ها به‌دلیل مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا کاهش یافته است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مهم‌ترین موضوع مطرح شده در شهرداری تهران بحث درآمدهای فصل بهار است که به‌دلیل مصوبات ستاد ملی کرونا درآمدهای شهرداری‌ها کاهش یافته است.
کد خبر : 484065
13970519000127_Test_PhotoN.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا محسن هاشمی صبح امروز پیش از آغاز جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی در متروی تهران اظهار کرد: در حال حاضر مسافران مترو از 100 هزار نفر به حدود 400 هزار نفر رسیده است و به مرور به میزان تردد در اسفند ماه با حدود 600 الی 700 هزار نفر خواهد رسید.


وی با بیان این‌که در صورت آغاز فعالیت اصناف مختلف و اجرای مجدد طرح ترافیک میزان رفت و آمد در متروی تهران به 2 میلیون مسافر بازمی‌گردد، افزود: البته در همین شرایط نیز اگر میزان مسافران کمی بیشتر شود امکان فاصله‌گذاری اجتماعی وجود نخواهد داشت.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در خصوص جلسه هم‌اندیشی صبح امروز نیز گفت: مهم‌ترین موضوع مطرح شده در این جلسه بحث درآمدهای فصل بهار است که مقرر شده در سطح وزارت کشور و دولت مطرح شود چون این موضوع مشکل تهران نیست و کلیه کلانشهرهای کشور به‌دلیل کاهش صدور پروانه‌ها، خدمات، مالیات بر ارزش افزوده و مصوبات ستاد ملی کرونا درآمدهای شهرداری‌ها کاهش یافته است.


هاشمی ادامه داد: از شهردار تهران خواسته شده تا این موضوع را در هیئت دولت مطرح کند تا از تصمیم دیرهنگام پیشگیری شود.


وی اذعان کرد: از سوی دیگر ما در جلساتمان بحث می‌کنیم تا در شهرداری چه کنیم تا درآمدهای بیشتر شود و یا این درآمدها زودتر به‌دست بیاید. شهرداری تهران در این خصوص راه‌حل‌هایی را مطرح کرده که قرار است در صورت نیاز اگر لازم باشد موضوع به‌صورت لایحه در شورا ارائه شود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برخی از تصمیمات مربوط به اختیارات شهردار تهران است تا با افزایش اختیارات شهرداران مناطق بتوانند خارج از تمرکز و بروکراسی درآمدهای شهرداری را افزایش دهند.


انتهای پیام/ 4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته