رعایت فاصله گذاری در نانوایی ها را جدی بگیرید
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،از شهروندان خواسته می شود همچنان در خانه بمانند و در صورت اجبار برای خروج از خانه همیشه و همه جا فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
در این راستا فاصله گذاری اجتماعی در واحدهای صنفی و نانواییها مهم است و باید نکاتی مورد توجه قرار گیرد.
۱_ کاهش مواجه چهره به چهره کارکنان با مشتری و رعایت حداقل فاصله یک تا دو متر
۲_ در صورتی که مواجه چهره به چهره کارکنان ناگزیر باشد باید در حداقل زمان ممکن صورت پذیرفته و حداقل فاصله یک تا دو متر رعایت شود.
۳_ اجتناب از تجمع در محیطهای کار از جمله محل استراحت و هرجایی که کارکنان میتوانند تجمع کنند.
۴_ جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محل کار
۵_ ورود مشتریان به داخل نانوایی ممنوع است، مگر آنکه نانوایی فضایی با احتساب رعایت فاصله یک تا دو متر حداکثر برای ۱۰ نفر داشته باشد.
۶_ در صورت امکان نسبت به خط کشی در خارج از محل نانوایی و رعایت فاصله در صف مشتریان اقدام شود تا افراد به ویروس کرونا مبتلا نشوند.
رعایت فاصله حداقل یک تا دو متر در صف مشتریان
۱_ ضرورت استفاده از دستکش و انبرک توسط مسئول تحویل نان که در این مورد در نظر گرفتن یک نفر مسئول برای تحویل نان توصیه میشود.
۲_ دریافت وجه نقدی و پرداخت غیر الکترونیکی در نانوایی ممنوع است و پرداختها به صورت آنلاین و توسط مشتری صورت پذیرد؛ به هیچ عنوان مسئول تحویل نان مجاز به دریافت پول نقد نیست.
۳_ در حد امکان از پیک برای تحویل نان، با رعایت موارد بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش استفاده شود.
۴_ نانهای فانتزی و محلی در واحدهای صنفی به صورت کامل با روکش قابل رویت پوشیده شود.
۵_ از عرضه نان در واحدهای صنفی محلی به صورت روباز خودداری شود.
۶_ عرضه نان در واحدهای نانوایی انجام و از فروش نان به متصدیان جهت عرضه نان در واحدهای صنفی مانند سوپر مارکتها و نظایر آن به صورت جدی خودداری شود.
۷_ نان تامینی واحدهای صنفی مانند اغذیه فروشی ها، رستوران ها، طباخی، کبابی و ... در پوشش کامل یک بار مصرف به متصدی نان تحویل گردد.
انتهای پیام/