دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1399 - 10:37
فومنی در گفتگو با آنا:

دولت نباید دیوان محاسبات را تحت فشار بگذارد/ روحانی در خصوص هزینه‌کردهای دولتش شفاف نیست

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: حق قانونی دیوان محاسبات است که در خصوص عملکرد اقتصادی و بودجه‌ای دولت گزارش کند؛ لذا رئیس‌جمهور نباید این نهاد را تحت فشار بگذارد.
کد خبر : 483802

حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در واکنش به سرنوشت نامعلوم 4 میلیارد و 800 میلیون دلار ارز چهار هزار و 200 تومانی اظهار کرد: گزارش دیوان محاسبات به‌عنوان ابزار نظارتی مجلس شورای اسلامی، نشان‌دهنده عدم شفافیت دولت در بحث تفریغ بودجه و عملکرد مالی آن است.


وی افزود: افرادی با ارز چهار هزار و 200 تومانی موفق به سوءاستفاده‌های مالی شدند و یا اقلامی را وارد کشور کردند که مورد نیاز نبوده و اگر هم به آنها نیاز وجود داشته، ارز را دریافت کرده‌اند، اما وارداتی را انجام نداده‌اند؛ بنابراین این مسئله به خودی خود یک نوع شبهه تعبیر می‌شود.


دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه متأسفانه دولت آقای روحانی برای بار اول نیست که شفافیت را در محاسبات و تخصیص بودجه یا اختصاص ارز دولتی به افراد لحاظ نمی‌کند، یادآور شد: متأسفانه مبالغی به برخی افراد یا نهادها تخصیص داده شده است که دولت در خصوص بیان جزئیات آن و شفاف‌سازی این اقدام پاسخگو نیست.


فومنی ضمن بیان این مطلب که دولت در نظام هزینه‌کردهای مالی و بودجه‌ای تخلفات بسیاری انجام داده است، خاطرنشان کرد که باید دولت در خصوص عملکرد مالی و هزینه‌کرد خود به مردم و نمایندگان مردم و همچنین دستگاه‌های نظارتی گزارش ارائه دهد.


وی گفت: حق قانونی دیوان محاسبات است که گزارش‌هایی را در خصوص عملکرد اقتصادی و بودجه‌ای دولت ارائه دهد؛ لذا رئیس‌جمهور یا مدیران تحت امر او نباید این نهاد را تحت فشار بگذارند که مبادا چنین گزارش‌هایی ارائه کند.


انتهای پیام/4079/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته