دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 13:36

گردشگران روسیه به جای مصر، به ترکیه می‌روند

اتحادیه گردشگری روسیه اعلام کرد که همه گردشگران روس که قصد داشتند به‌زودی به مصر سفر کنند، با تصمیم این اتحادیه برای سفر به ترکیه به‌جای مصر موافقت کرده‌اند.
کد خبر : 48371

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکع خبری «الجزیره» گزارش کرد: «ارنا تیورنا» سخنگوی اتحادیه گردشگری روسیه گفت: در حال حاضر حدود 80 هزار شهروند روسی در مصر هستند، ولی باوجود حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی روسیه، هیچ طرح اضطراری‌ای برای خروج آن‌ها وجود ندارد.


ارزیابی رسانه‌های خبری مبتنی بر گزارش‌های رسمی دولت مصر نشان می‌دهد که صنعت گردشگری مصر از حادثه سقوط هواپیمای روسیه در صحرای سینا روزانه بالغ بر 4 میلیون دلار خسارت خواهد دید. این خسارت به‌دلیل تصمیم روسیه و انگلیس به قطع پروازهای هوایی به مصر است که 70 درصد گردشگران را شامل می‌شود.


«محمد یوسف» وزیر گردشگری مصر با بیان اینکه صنعت گردشگری بیش از 11 درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: سالانه سه میلیون گردشگر روس و یک میلیون گردشگر انگلیسی وارد خاک مصر می‌شوند.


همچنین براساس اعلام وزارت گردشگری، صنعت گردشگری 14 درصد از درآمد خارجی کشور مصر را نیز شامل می‌شود.


کاهش گردشگران ورودی به مصر در حالی رخ داده است که بسیاری از کشورها پس از سقوط هواپیما در صحرای سینا و کشته شدن 224 نفر، نسبت به لغو پروازهای خود به مصر اقدام کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب