دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 فروردين 1399 - 14:14

قربانیان کرونا در اروپا به مرز ۱۰۰ هزار نفر رسید

شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا به مرز ۱۰۰ هزار نفر نزدیک شده است.
کد خبر : 483694
1.jpg

به گزارش گروه بین‌اللمل خبرگزاری آنا، شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا به مرز ۱۰۰ هزار نفر نزدیک شده است. این در حالی است که بسیاری از کشورها به دنبال کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مقابله با شیوع این ویروس هستند.


بنا به آخرین آمار منتشر شده نزدیک به ۹۳ هزار نفر در قاره اروپا جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» از دست داده‌اند.


تعداد مبتلایان به این بیماری در جهان نیز از دو میلیون و ۱۳۵ هزار نفر فراتر رفته است.


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از طرح بازگشایی مرحله‌به‌مرحله اقتصاد این کشور سخن گفته است. شماری از شهروندان آمریکایی در اعتراض به اجرای قرنطینه و محدودیت‌های اعمال شده برای فاصله‌گذاری اجتماعی تظاهرات کرده بودند.


رکورد مبتلایان روزانه در روسیه شکسته شد


روسیه امروز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از چهار هزار مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. بنا به اعلام مقامات روسیه شمار کل مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» در این کشور از ۳۲ هزار نفر فراتر رفته است.


مسکو، پایتخت روسیه کانون اصلی شیوع این بیماری همه‌گیر در روسیه است. مقامات روسیه پیش‌بینی می‌کنند که این کشور طی دو تا سه هفته آینده به پیک (زمان اوج) شیوع ویروس جدید کرونا خواهد رسید.


وزیر بهداشت آلمان: شیوع کرونا تحت کنترل است


ینش اشپان، وزیر بهداشت آلمان روز جمعه اعلام کرد که کشورش موفق شده است بیماری همه‌گیر «کووید ۱۹» را تحت کنترل در بیاورد.


وزیر بهداشت دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان همچنین افزود که تاکنون از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در این کشور تست کرونا گرفته شده است.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته