دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 13:06

وزیر دفاع آمریکا: روسیه و چین نظم جهانی را به چالش کشیده‌اند

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا، تاکید کرد با اینکه ارتش آمریکا به دنبال راه‌اندازی یک جنگ سرد تازه نیست اما مشخص است قدرت‌های نوظهور جهانی-روسیه و چین- با تسلط آمریکا بر «نظم بین‌المللی» مخالفت می‌کنند.
کد خبر : 48356

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس»، کارتر این سخنان را شامگاه شنبه در کتابخانه «رونالد ریگان» بر زبان آورد.


وی روسیه را به «قدرت‌نمایی هسته‌ای» و «نقض حاکمیت» همپیمانان آمریکا متهم کرد.


به نوشته راشاتودی، این مقام آمریکایی یک بار دیگر روسیه و چین را در همان دسته‌ای قرار داد که گروه‌هایی مانند داعش در فهرست «شیاطین برتر» آمریکاست.


کارتر گفت: البته عناصر تروریستی مانند داعش نیز به طور کامل در مخالفت با ارزش‌های ما ایستاده‌اند اما چالش‌های دیگر پیچیده‌ترند و با توجه به اندازه و قابلیت‌های خود، به طور بالقوه آسیب بیشتری خواهند داشت.


وزیر دفاع آمریکا افزود: به نظر می‌رسد برخی بازیگران قصد فرسایش اصول و دور زدن نظم بین‌المللی را دارند که مانع اقدام‌های آنها می‌شود... البته نه روسیه و نه چین نمی‌توانند قوانین را واژگون کنند اما اکنون هر دو چالش‌هایی برای آن پدید آورده‌اند.


به نوشته آسوشیتدپرس، روسیه و چین با تلاش برای حضور جدی در عرصه بین‌المللی به عنوان قدرت‌های نظامی، «برتری آمریکا» و به تعبیر واشنگتن «نظارت بر نظم جهانی» را به چالش کشیده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته