دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نیلی خبر داد

احتمال توافق جدید دولت و مجلس برای تعدیل یارانه‌بگیران

مشاور اقتصادی رئیس جمهور از احتمال توافق جدید دولت و مجلس برای بررسی نحوه حذف عده‌ای از فهرست یارانه‌بگیران خبر داد.
کد خبر : 4834

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مسعود نیلی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه کشور بیش از هر زمان دیگر به وفاق و جمع بندی مشترک در مسائل اقتصادی نیاز دارد، گفت: در مقایسه با سال ۱۳۸۳ خالص اشتغال در کشور تغییری نکرده، به طور مداوم شرایط رفاهی بد‌تر شده و رشد اقتصادی پیش‌بینی شده محقق نشده‌است.


او با اشاره به اینکه ایران همه شرایط لازم برای یک رشد اقتصادی چشمگیر را دارد، افزود: متاسفانه ما در ایجاد الزامات رشد موفق نبوده‌ایم و در حالی که نفت، ‌گاز، تولید، صنعت، توریسم و موقعیت مکانی مناسبی داریم، از کشورهای منطقه عقب مانده‌ایم.


نیلی باتاکید بر اینکه کشور در شرایط اقتصادی خطیری به سر می‌برد، ادامه داد: وقتی نفت ارزان شده دولت چاره‌ای جز کاهش اتکای بودجه به نفت ندارد، اما مهم این است که دولت‌ها در دوره رونق فروش نفت سیاست‌ها را طوری تنظیم کنند که وابستگی به درآمد نفتی کاهش یابد.


او تحریم نفتی، بانکی و تجاری و نیز عدم قطعیت درباره ادامه شرایط تحریم را از مسائلی دانست که بر اقتصاد کشور سایه انداخته است و افزود: در حالی که میزان فروش نفت ایران کاهش یافته و قیمت آن نیز نصف شده‌است، اما خوشبختانه تورم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد و این باعث شد که ایران به ورطه تورم سه رقمی مانند آنچه در ونزوئلا رخ می‌دهد یا کاهش شدید ارزش پول ملی مانند آنچه در روسیه اتفاق افتاده نیفتد.


مشاور اقتصادی رئیس جمهور همچنین از اینکه بخش قابل توجهی از منابع کشور در حوزه مسکن به هدر رفته انتقاد کرد و درباره سرنوشت حذف عده‌ای یارانه بگیران با معیار درآمد ماهیانه ۲/۵ میلیون تومان گفت: سوال این است که اگر کسی در ماه ۲ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان حقوق بگیرد، باید به او یارانه پرداخت کرد؟


نیلی با تاکید بر اینکه باید نسبت به نحوه حذف عده‌ای از یارانه بگیران تامل بیشتری کرد، گفت: از نظر من معیار در نظر گرفته شده معیار خوبی نیست و شاید دولت بتواند با مجلس توافق کند تا کار کار‌شناسی بیشتری بر روی این موضوع انجام شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: 2 حذف نیلی یارانه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته