دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 17:04
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای شهربابک، مینودشت، تنکابن، رفسنجان و قوچان

معاون پژوهش و فناوری واحد شهربابک گفت: پس از بررسی و ارزیابی های صورت گرفته درباره میزان جذب بودجه پژوهشی در سال 93 و پایش‌هایی که از سوی دکتر حسین بدیعی مدیر کل طرح برنامه و بودجه دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسان بودجه سازمان مرکزی و استان انجام گرفت، واحد شهربابک موفق شد بودجه پژوهشی سال 93 را صد در صد جذب کند.
کد خبر : 48331

دکتر اکبر اسدی خاطرنشان کرد: برنامه‌های آینده حوزه پژوهشی افزایش کیفیت و کمیت فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، تاسیس مراکز رشد و شرکتهای دانش‌بنیان، اجرای طرح‌های درآمدزا و تجاری سازی پژوهشی و تکمیل آزمایشگاههای تحصیلات تکمیلی است.


برگزاری مراسم باشکوه زیارت عاشورا به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) در واحد مینودشت


مراسم باشکوه زیارت عاشورا با حضور سید علیرضا نریمانی، رئیس شورای اسلامی شهر مینودشت و جمعی از کارکنان دانشگاه با مداحی سید حسن عابدینی در محل نمازخانه دانشگاه واقع در سایت پردیس در فضایی سرشار از معنویت برگزار شد.


در پایان این مراسم از شرکت کنندگان به صرف صبحانه پذیرایی به عمل آمد.


نشست قرآنی با موضوع نماز و قرآن در واحد مرودشت برگزار شد


نشست قرآنی با موضوع نماز و قرآن در سالن حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.


رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) مرودشت اظهار کرد: نماز کامل، سبب قرب و منزلت و نزدیکی به معبود است؛ زیرا چنان که ثابت و محقّق است انسان به هر چه رو آورد و توجّه کامل به او داشته باشد، به وی نزدیک می‌شود و بعضی از اوصاف آن چیز در آیینه دلش هویدا می‌شود و از اسرار و خصوصیّات آن اطّلاع می‌یابد.


حجت الاسلام موسوی‌نژاد افزود: درباره این که نماز چگونه قربی بین خالق و مخلوق ایجاد می‌کند، باید گفت «قرب» چهار مرتبه دارد؛ قرب زمانی، قرب مکانی، قرب معنوی و قرب الهی.


رئیس حوزه علمیه امام صادق (ع) مرودشت ادامه داد : معلوم می‌شود که نماز حقیقی و کامل، عملی است که با آن، انسان به قرب معنوی می‌رسد و بر اثر مداومت و حضور قلب به خداوند متعال نزدیکتر می‌شود و مقام و منزلتی خاص در پیشگاه الهی پیدا می‌کند.


در این مراسم که به کانون قرآن وعترت و ستاد اقامه نماز حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد با پرسش و پاسخ همراه بود.


نشست صمیمی با مسئولان کمیته امداد خمینی(ره) در واحد تنکابن


دکتر محمود صمدی لرگانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن از نشست صمیمانه با رئیس، معاون و مسئول فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تنکابن خبر داد.


اختصاص تخفیف شهریه به 40 نفر از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، معرفی دانشجویان نیازمند به کمیته امداد امام خمینی(ره)، برنامه ریزی‌ برای اعزام این دانشجویان به سفر زیارتی سیاحتی مشهد مقدس در این جلسه مصوب شد.


خانه‌کشی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تنکابن با اهدای لوح از مساعدت‌های رئیس و رابط واحد تنکابن با کمیته امداد امام خمینی(ره) قدرانی و تشکر کرد.


دومین دوره آزمون ویژه حافظان قرآن در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان برگزار شد


دومین دوره آزمون ویژه حافظان قرآن کریم با حضور ۲۵۸ داوطلب و در سه سطح در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان برگزار شد.


دومین دوره آزمون ویژه حافظان قرآن کریم با حضور ۲۵۸ نفر از حافظان و در سه سطح ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل در سالن امتحانات تالار کوثر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان برگزار شد.


مدرس معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری رفسنجان با بیان اینکه این آزمون طبق مصوبه شورای اسلامی شهر و شهرداری، با همکاری موسسه قرآن و نهج البلاغه و دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان برای دومین سال متوالی در رفسنجان برپا می‌شود، اظهار کرد: این آزمون در سال جاری در سه سطح ۱۰ جز،۲۰ جز و حفظ کل و با حضور ۲۵۸ نفز از علاقه‌مندان برگزار شد که از این تعداد ۱۲۱ نفر در سطح ۱۰ جز، ۵۴ نفر در سطح ۲۰ جز و ۹۲ نفر هم به عنوان حافظ کل شرکت کردند.


احمد محمدی افزود: اسامی برگزیدگان از طریق سایت شهرداری رفسنجان و نشریات محلی اعلام و هدایا و جوایز ارزنده و نفیسی به آنان اعطا می شود.


نشست گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی قوچان برگزار شد


نشست هم‌اندیشی گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان و آموزشکده سماء این شهرستان در اتاق ریاست این واحد دانشگاهی برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان درباره موضوعات جلسه توضیحاتی را درباره وضعیت اقتصادی دانشگاه و طرح تجمیع 1 و 2 ارائه کرد و بر ایجاد دپارتمان‌های تقویت باورهای دینی، کمک استادان در برنامه‌های مختلف دانشگاه و ارائه تذکر محرمانه از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد به افرادی که احیانا رفتار غیر متعارفی داشته‌اند تأکید کرد.


دکتر مهدی وطن پرست با تأکید بر اختصاص یک اتاق برای این گروه و ایجاد کتابخانه تخصصی، به استفاده از استادان گروه معارف در کارگاه‌ها و مشاوره‌ها پرداخت.


مدیر گروه معارف این واحد دانشگاهی ضمن عرض خیر مقدم و عرض تسلیت به مناسبت شهادت چهارمین اختر تابناک امامت و ولایت امام سجاد (ع) گفت: ثبت نام در سایت ms.nahad.ir برای طرح نماز محور، آغاز شده است.


حجت الاسلام مهدی فاطمی با ارائه گزارشی از نخستین نشست مدیران گروه‌های معارف و نهاد رهبری و مسئولین سازمان مرکزی دانشگاه آزاداسلامی به بیان نکاتی درباره برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در کلاس‌ها و صحن دانشگاه، انجام اقدامات لازم برای اخذ مجوز برخی از اساتید از نهاد رهبری در دانشگاه‌ها پرداخت.


تشریح آسیب شناسی ورزشی در آموزشکده سما قوچان


کارگاه آسیب شناسی ورزشی با حضور در محل آمفی تئاتر آموزشکده سما قوچان برگزار شد.


استادیار دانشگاه فردوسی مشهد با توجه به آسیب‌های ناشی از ورزش غیر اصولی، نقش اصلی سلامت جسمانی در تمامی فعالیت‌های ورزشی را آگاهی و کاربردی کردن تئوری‌های مطرح شده در این زمینه دانست و عنوان کرد: درسطوح ورزش قهرمانی، این آسیب ها شدت بیشتری دارد و دانشجویانی که به ورزش قهرمانی می پردازند پیوسته باید مراقب فشارهای جسمی بوده و از این امر غافل نشوند.


دکتر مهرداد فتحی افزود: فشارهای ناشی از ورزش قهرمانی به جسم و روان انسان، به ویژه در صورت غیر اصولی بودن آن، بسیار خطرناک و گاهی غیر قابل جبران خواهد بود که باعث به هم خوردن تعادل روانی، بدنی و اسکلتی و نقص عضو و حتی مرگ و میرهای زیادی شده است.


وی به معرفی راهکارهای مناسب درباره دست یابی به بهبودی ناشی از این آسیب‌ها پرداخت که برای حاضرین بسیار مفید و در خور توجه بود.


مخاطبان این دوره، دانشجویان رشته تربیت بدنی آموزشکده سما، دانشجویان مراکز آموزش عالی شهرستان، دانش آموزان رشته تربیت بدنی هنرستان دخترانه حضرت آمنه و هنرستان پسرانه حضرت علی اکبر، استادان، مربیان و علاقه مندان به علوم ورزشی بودند.


در پایان دوره به همه شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا شد، همچنین دانش‌آموزان هنرستانی ازمجموعه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان بازدید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته