دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 11:40

پنتاگون: قصد نداریم با روسیه بجنگیم

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه واشنگتن به‌دنبال دشمنی با روسیه نیست، گفت واشنگتن هر کجا مقدور باشد، مانند مذاکرات هسته‌ای با مسکو همکاری می‌کند.
کد خبر : 48323

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا شب گذشته (شنبه) در خلال نشست با فرماندهان نظامی در «انجمن دفاع ملی ریگان»، گفت: ما قصد ورود به جنگ سرد نداریم و از عملیات نظامی علیه روسیه حمایت نمی‌کنیم. ما نمی‌خواهیم روسیه را دشمن خود قرار دهیم. آمریکا تنها حامی منافع خود است، از منافع خود و هم‌پیمانانش دفاع می‌کند و ملزم به رعایت قواعد نظام بین‌المللی است.


وی درباره موضوع سوریه تصریح کرد: روسیه در سوریه وارد عملیاتی شده است که تنها اوضاع را پیچیده‌تر می‌کند و در شعله افراط‌گرایی‌ می‌دمد.


«کارتر» افزود: واشنگتن معتقد است ابتدا باید به‌وسیله گفت‌وگوی سیاسی مشکل را در دمشق حل کرد و آنچه مردم سوریه مستحق آن هستند به آن‌ها داد و بعد سراغ (مبارزه با گروه) داعش رفت.


وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه واشنگتن قصد دارد عملیات خود در عراق و سوریه را تشدید کند، گفت: واشنگتن با توجه به تجربیات عراق و افغانستان به این نتیجه دست یافته است که بخش دشوار کار زمانی است که داعش شکست بخورد، زیرا آن زمان است که باید این گروه را «شکست خورده» نگه داشت.


وی تاکید کرد: واشنگتن و مسکو در هر کجا که منافعشان اقتضا کند با یکدیگر کار خواهند کرد، مانند آنچه در جریان توافق هسته‌ای با ایران رخ داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته