دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1399 - 07:00
دانستنی‌های پزشکی/ 130

آیا استفاده از دستکش باعث پیشگیری از ابتلا به کرونا می‌شود؟

برای پیشگیری از شیوع کرونا توصیه می‌شود در ترددهای خود به بیرون از خانه از دستکش‌ یک‌بارمصرف استفاده کنید؛ اما استفاده نادرست و بی‌مورد از این دستکش‌ها می‌تواند احتمال ابتلای شما به بیماری کرونا را بالا ببرد.
کد خبر : 483183
Hamgardi_06041dynt18.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، برای پیشگیری از شیوع کرونا توصیه می‌شود در ترددهای خود به بیرون خانه از دستکش‌های یک‌بارمصرف استفاده کنید؛ اما استفاده نادرست و بی‌مورد از دستکش‌های یک‌بارمصرف می‌تواند احتمال ابتلای شما به بیماری کرونا را بالا ببرد.


عموم مردم در زندگی روزانه فقط کافی است تا به‌طور مرتب دست‌ها را بشویند؛ اما پرسنل پرستاری و درمان، افراد دارای تماس نزدیک، پرسنل امور حمل‌ونقل و دیگر کارکنان محل‌های پررفت‌وآمد و شلوغ بایستی به‌منظور کاهش ریسک انتقال از طریق تماس از دستکش استفاده کنند.


اما عموم مردم باید قبل استفاده از دستکش، به موارد زیر توجه کنند:



  • استفاده از دستکش بیشتر می‌تواند مضر باشد؛ زیرا دستکش می‌تواند اشتباهاً به شما احساس امنیت بدهد، زیرا راحت‌تر دست‌هایتان را به‌جاهای مختلف می‌زنید و انتشار ویروس بیشتر می‌شود.



  • از نظر انتشار ویروس دستکش شرایطی مشابه دستتان دارد یا حتی بدتر. احتمالاً چسبندگی ویروس کرونا به دستکش لاتکس بیشتر از پوست است.



  • تعداد کمی از افراد دستکش‌ها را به‌طور صحیح از دست خود درمی‌آورند. خارج کردن نادرست دستکش موجب انتقال آلودگی به دست‌ها و جا‌های دیگر می‌شود.



  • پس از خارج کردن دستکش حتماً باید از دور انداختن آن در محیط خودداری کنید.


افراد به‌ اشتباه تصور می‌کنند که در زمان استفاده از دستکش می‌توانند همه چیز و هرکسی را لمس کرده و با همان دستکش به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در صورتی که اگر بخواهیم به‌طور صحیح از دستکش به جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری استفاده کنیم باید پس از لمس هر سطح و موادی دستکش‌ها را تعویض کرده و از برخورد دستکش با صورت جلوگیری کنیم.


با توجه به توصیه‌های مکرر در خانه ماندن بهترین کار عدم خروج از خانه و خرید اینترنتی است. اگر برای خرید به بیرون رفتید، بدون دست زدن به صورتتان خرید کرده و سپس دست‌ها را شسته و ضدعفونی کنید.


انتهای پیام/4145/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته