دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کمالی اردکانی:

رایزن‌های بازرگانی به بازارهای صادراتی اعزام شدند

معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران از اعزام 10 رایزن بازرگانی در بازار مهم صادراتی از جمله بازار روسیه، ترکیه، کردستان عراق، عمان، چین، هند، افغانستان و ارمنستان خبر داد.
کد خبر : 483136
1.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از شاتا،  مسعود کمالی اردکانی معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران از اعزام 10 رایزن بازرگانی در بازار مهم صادراتی از جمله بازار روسیه، ترکیه، کردستان عراق، عمان، چین، هند، افغانستان و ارمنستان خبر داد.


وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته 25 رایزن بازرگانی در کشورهای دیگر فعالیت داشتند اما اکنون تعداد این رایزن‌ها به پنج نفر کاهش پیدا کرده است، افزود: عمده‌ترین دلیل کاهش مشکلات بودجه‌ای و منابع مالی است


معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت بیان کرد: رایزنانی که در خارج از کشور سابقه داشتند هم اکنون در سازمان توسعه تجارت مستقر هستند که تجربه‌های بسیار خوبی هم در زمینه شناخت بازار، ارائه مشاوره به تجار و فعالان اقتصادی دارند.


کمالی اردکانی گفت: رایزنان سابق مستقر در سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان دبیر میز کشورهای مختلف مسئولیت داشته و با بنگاه‌ها نیز ارتباط دارند و به معرفی بازارها و ارائه مشاوره مشغولند.


وی اظهار کرد: گرچه حضور فیزیکی رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف بسیار مؤثرتر است اما سابقه و شناخت خوب آن‌ها از بازار و نحوه بازاریابی قطعاً کمک زیادی به ما خواهد کرد.


معاون توسعه بازارهای صادراتی با اظهار اینکه توانمندی و ظرفیت‌های ایجاد شده توسط رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف را از دست نداده‌ایم گفت: نقش رایزن بازرگانی یک نقش تسهیل گری است و فعالیت‌های آن‌ها لزوماً در همان سال منجر به نتیجه نخواهد شد اما حضور آنان در کشورهای هدف قطعاً منجر به افزایش ظرفیت‌های صادراتی خواهد شد.


وی گفت: در سال جاری بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته انتظار داریم که امسال حداقل 10 رایزن به بازار مهم صادراتی کشورها از جمله روسیه، ترکیه، کردستان عراق، عمان، چین، هند، افغانستان و ارمنستان اعزام کنیم.


کمالی اردکانی از رایزنان بازرگانی در سال "جهش تولید" به عنوان دیده‌بان‌های اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: رایزنان بازرگانی از مهم‌ترین ابزارها برای معرفی محصولات صادراتی ایران به بازارها و منعکس‌کننده نیازهای بازارهای مختلف به محصولات ایرانی محسوب می‌شوند.


معاون توسعه بازارهای صادراتی همچنین توانمندسازی تولید داخل را از نتایج و اهداف ممنوعیت واردات کالاها برشمرد و گفت: بخش تولیدی و صنعتی کشورمان طی دو سال اخیر جان گرفته و امروز هم شیوع کرونا بخشی از ظرفیت‌های مغفول در کشورمان را زنده کرده است.


کمالی اردکانی در پایان، تأمین نیازهای داخل کشور و تأمین نیازهای صادراتی به ویژه بازارهای همسایه را در سال "جهش تولید" ضروری خواند و عنوان کرد: ما امسال سهم بازارهای همسایه را از صادرات کشورمان افزایش خواهیم داد و اینجاست که نقش رایزن بازرگانی در شناسایی بازارها مشخص می‌شود.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب