دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 10:25
وکیل مدافع متهم نفتی در گفت‌وگو با آنا:

فردا ششمین جلسه دادگاه بابک زنجانی برگزار می‌شود/ اموال موکلم 2600 میلیارد تومان ارزش دارد

وکیل مدافع متهم نفتی اعلام کرد که ششمین جلسه دادگاه موکلش فردا دوشنبه برگزار می‌شود.
کد خبر : 48298

رسول کوهپایه زاده، وکیل مدافع متهم نفتی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با بیان اینکه فردا ششمین جلسه دادگاه زنجانی صبح فردا در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران برگزار می‌شود، اظهار کرد: بر اساس اعلام دادگاه، ششمین جلسه موکلم فردا برگزار می‌شود و جلسات بعدی به ترتیب روز سه شنبه و چهارشنبه در همین شعبه برگزار می‌شود.


وی افزود: با توجه به اینکه اعلام نشده است که دادگاه غیر علنی است پس طبق روال جلسات گذشته، دادگاه به شکل علنی برگزار می‌شود.


وکیل مدافع متهم نفتی در توضیح اینکه گفته می‌شود زنجانی هنوز هیچ مبلغی از بدهی خود را به وزارت نفت پرداخت نکرده است، توضیح داد: ارزیابی اموال موکلم مشخص شده است و بر اساس ارزیابی انجام شده اموال موکلم دو هزار و 600 میلیارد تومان ارزش دارد که این میزان از بدهی زنجانی کسر می‌شود.


کوهپایه زاده ادامه داد: پس از کسر بدهی مابقی بدهی زنجانی از طریق ضمانت نامه‌ای که وکلای خارجی او در حال تهیه آن هستند پرداخت می‌شود که این پروسه در دادگاه در حال اجرایی شدن است.


وی تصریح کرد: موکل از بدو بازداشت اعلام کرده است تمام اموال منقول و غیر منقول خود را با وکالت بلا عزل در اختیار وزارت نفت قرار می‌دهد. دادستانی نیز در همین راستا در یک پروسه نفس‌گیر 200 کارشناس را در هیات ارزیابی قرار داد تا اموال موکلم را ارزیابی کنند که این موضوع بیش از یک سال به طول انجامید.


وکیل مدافع متهم نفتی تاکید کرد: در حال حاضر هیات مدیره شرکت‌های زنجانی منصوب وزارت نفت هستند و در قانون بیان شده است که اگر یک شرکت در اختیار کسی قرار بگیرد تمام اموال غیر منقول و منقول آن شرکت نیز به آن شخص منتقل می‌شود و او صاحب اموال می‌شود. در حال حاضر تمام سهام شرکت‌های موکلم تحت مالکیت وزارت نفت است و هر چیزی که در این شرکت‌ها اتفاق می‌افتد تحت نظارت این وزارتخانه خواهد بود.


کوهپایه زاده عنوان کرد: اینکه گفته می‌شود اموال موکلم ارزش ندارد غیر منطقی است، زیرا بر اساس ارزیابی صورت گرفته مبلغی را که اعلام کردم از بدهی او کسر کرده‌اند و در حال حاضر هیات مدیره منصوب شرکت نفت کنترل تمام اموال زنجانی را برعهده دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب