دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بازهم قصه پرغصه فیلم دزدی؛

انتشار نسخه‌های بی‌کیفیت و قاچاق «خروج» در سایه غفلت دستگاه‌های نظارتی/ مردم با تحریم نسخه‌های دزدی فرهنگ خود را نشان دهند

در کمتر از 24 ساعت از اکران «خروج» در سامانه آنلاین، برخی سایت‌ها و کانال‌های مجازی نسخه‌های بی‌کیفیتی از فیلم حاتمی‌کیا را بارگذاری کرده‌اند.
کد خبر : 482747
3350377.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، فیلم سینمایی «خروج» اولین فیلم در سامانه سینمای آنلاین است که اکران عمومی بر پرده بزرگ سینما را در شرایط کرونایی، بخاطر حمایت از مخاطبان و علاقه‌مندان، با اکران آنلاین خانگی جایگزین کرد.


با این حال فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا درحالی از شب گذشته به شکل آنلاین و با قیمیتی ارزانتر از اکران معمول سینما در اختیار مخاطبان قرار گرفته است که برخی سایت‌ها و نیز کانال‌های تلگرامی، اقدام به ضبط بی‌کیفیت و غیرقانونی فیلم یا بخش‌هایی از آن کرده‌ و آن را انتشار داده‌اند.


نسخه‌های غیرقانونی «خروج» به دلیل کیفیت پایین کمتر قابلیت تماشا دارد، با این حال نسخه‌هایی از دقایق فیلم در شبکه‌های مجازی عرضه شده که باید دید تأثیری بر فروش قانونی آن در سامانه‌های پخش دارد یا خیر؟


از زمان اعلام تصمیم سازندگان پخش «خروج» پیش‌بینی‌هایی درباره امکان عرضه نسخه غیرقانونی آن متصور می‌شد اما بنا بر اعلام سازمان سینمایی و مسئولان فیلیمو و نماوا تضمین‌هایی در این باره اعلام شده بود. فعلا باید دید واکنش دیگر صاحبان فیلم و نیز سامانه پخش و سازمان سینمایی چگونه خواهد بود.


بنابر اظهار نظر بسیاری از منتقدان و کارشناسان حوزه سینما اکران آنلاین که با خط شکنی «خروج» ابراهیم حاتمی کیا آغاز شده است، موضوعی است که می‌تواند به بسیاری از مردم و از جمله آنها که در شهرهایی که سالن سینما ندارند کمک کند. از این جهت از مردم خواسته می‌شود با کنار زدن نسخه‌های غیرقانونی و تحریم آنها راه باز شده برای روزگار نوی سینمای ایران را هموار کنند.


انتهای پیام /4143/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب