دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آبان 1394 - 09:27

«اوباما» و «نتانیاهو» فردا با یکدیگر دیدار می‌کنند

رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل پس از یک سال تنش‌ کم‌سابقه در روابط دوجانبه فردا (دوشنبه) به دیدار یکدیگر می‌روند.
کد خبر : 48274

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل آخرین‌بار در اکتبر سال 2014 با یکدیگر دیدار کرده بودند.


آمریکا و اسرائیل از کشورهای هم‌پیمان در جهان به شمار می‌روند و رهبران آن‌ها همواره بر اهمیت راهبردی روابط دو کشور تاکید کرده‌اند. با وجود این، روابط دو طرف در ماه‌های گذشته با فراز و نشیب‌های کم‌سابقه‌ای مواجه شده است. از زمانی‌که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 آغاز شد، تل‌آویو به‌عنوان سرسخت‌ترین مخالف توافق، مقابل آن موضع‌گیری کرد.


حمایت جمهوری‌خواهان مخالف «اوباما» از «نتانیاهو» و نزدیکی وی به این دسته از سیاستمداران آمریکا، چالشی دیگر در روابط رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل محسوب می‌شود. در چنین اوضاعی است که دیدار روز دوشنبه توجه رسانه‌ها را بیش از گذشته به خود جلب می‌کند.


خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: تحلیل‌گران معتقدند که نیت دو طرف دیداری‌ است که با گفت‌وگو درباره امور دفاعی و قراردادهای تازه همراه شود و نشان دهد که آنها می‌توانند از تنش‌‌های به‌وجود آمده فاصله بگیرند.


انتظار می‌رود دو طرف در دیدار روز دوشنبه درباره توافق دفاعی 10 ساله‌ و افزایش کمک‌های آمریکا به اسرائیل گفت‌وگو کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب