دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
باقری به آنا خبر داد

راه‌اندازی 6 شرکت دانش‌بنیان دیگر در واحد بندرعباس

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از راه‌اندازی 6 شرکت دانش‌بنیان دیگر در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: تعداد 6 طرح دانش‌بنیان با اخذ تصویب نهایی، آماده راه‌اندازی و فعالیت در این واحد دانشگاهی است.
کد خبر : 48263

مهدی باقری راه اندازی و افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله اولویت‌های کاری این واحد دانست و در گفت‌وگو با آنا افزود: این مجموعه در نظر دارد تا با افزایش، حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد کارآفرینی و تبدیل علم به محصول در دانشگاه و عرضه آن در بازار، منابع مالی خود را بهبود بخشد.


وی راه‌اندازی مرکز رشد و واحدهای فناور را در دو طبقه با زیربنای حدود 800 متر مربع عنوان کرد و یادآور شد: خدمات کارگاهی، آزمایشگاهی و آموزشی و مشاوره‌های حقوقی، مالی، اعتباری، پروژه یابی و بازاریابی؛ برگزاری جلسات و نمایشگاه، تبلیغات کلی واحدهای فناور، شناسایی منابع مالی و جذب سرمایه‌گذاران و دریافت تسهیلات مالی و اعتباری، برقراری ارتباط با مراکز دانشگاهی و پارک های علم و فن آوری و تامین فضای کاری مطلوب همراه با امکانات از جمله خدماتی که این مرکز ارایه می‌کند.


دبیر هیات امنای استان هرمزگان؛ تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور را منوط به تقویت فعالیت های علمی و پژوهشی در دانشگاه دانست و اظهار کرد: ارایه ایده، طرح های نو و سازنده از سوی افراد صاحب نظر و خلاق در دانشگاه در راستای تقویت تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی، کشور را در مسیر توسعه و رشد قرار می‌دهد.


وی با بیان اینکه در این دانشگاه حمایت‌های همه‌جانبه در راه‌اندازی و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می گیرد، گفت: فضای مناسب برای انجام کار، اعطای تسهیلات و غیره از جمله خدماتی است که دانشگاه در این زمینه همکاری لازم با این شرکت ها را دارد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با راه اندازی این شرکت ها تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان خود را به عدد 14 رسانیده و دو محصول تولیدی خود را با تولید انبوه روانه بازار کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته