دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لنزهای چشم، شما را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهد

در صورتی که برایتان ممکن است در روزهایی که کرونا در کشور شایع شده است از به کار بردن لنزهای چشمی خودداری کرده و به جای آن از عینک استفاده کنید.
کد خبر : 482587
Eye_contact_lenses_is_it_used_2-1.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،یکی از مهم ترین مسیرهای ورود ویروس کرونا به بدن افراد سالم ناحیه T روی صورت یعنی چشم‌ها و بینی و دهان است و باید به هر طریق ممکن از تماس دستها با این محدوده خاص از صورت پیشگیری کرد.


برای پیشگیری از ابتلا به کرونا از طریق چشم آکادمی چشم‌پزشکی آمریکا نکاتی را برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از طریق چشم ارائه کرده است.



  1. در روز‌های شیوع کرونا به جای لنز‌های چشمی از عینک استفاده کنید؛ چراکه افراد زمانی که لنز می‌زنند بیشتر چشم‌هایشان را می‌مالند و ممکن است با دست‌های آلوده، ویروس را به چشم‌هایشان منتقل کنند.
     

  2. عینک نوعی محافظت در برابر انتقال ویروس به چشم ایجاد می‌کند؛ بنابراین استفاده از آن توصیه می‌شود. اما توجه داشته باشید که محافظت صددرصدی نداشته و ممکن است ویروس از آن عبور کند.
     

  3. در صورتی که از دارویی برای چشم‌هایتان استفاده می‌کیند، سعی کنید در این روز‌ها ذخیره بیشتری از آن داشته باشید تا کمتر به داروخانه مراجعه کرده و در خانه بمانید. همچنین ممکن است احتیاج به قرنطینه خانگی داشته باشید و در این صورت وجود دارو در خانه الزامی است.
     

  4.  از مالیدن چشم‌هایتان خودداری کنید. اگر دچار خارش چشم شدید، حتما قبل و بعد از دست زدن به چشم‌هایتان، دست هایتان را با آب و صابون بشویید.
     

  5.  از نزدیکی و تماس با افراد آلوده به ویروس کرونا خودداری کنید، چراکه سرفه، عطسه و حتی صحبت کردن این افراد می‌تواند منجر به انتقال ویروس به چشم، دهان و بینی شده و شما را نیز آلوده کند. همچنین تماس با سطوح آلوده امکان انتقال ویروس را فراهم می‌کند؛ بنابراین قبل از دست زدن به صورتتان از تمیز بودن دست هایتان و شست و شوی آن‌ها مطمئن باشید.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته