دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 فروردين 1399 - 10:36

دادگاه کیفری استانبول به پرونده قتل خاشقجی رسیدگی می‌کند

دادگاه کیفری استانبول به دنبال تهیه کیفرخواست علیه متهمان پرونده قتل فعال مخالف سعودی، مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفت.
کد خبر : 482469
1397071509061996415589884.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آناتولی، پس از تنظیم کیفرخواست 117 صفحه‌ای علیه 20 متهم به قتل جمال خاشقجی، دادگاه کیفری استانبول مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفت.


در کیفرخواست قتل خاشقجی آمده است: منصور عثمان ابوحسین، یکی از ژنرال‌های عربستان که سابقه فعالیت‌های اطلاعاتی دارد در دفتر محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور از سوی احمد بن محمد العسیری مأموریت می‌یابد که جمال خاشقجی را به عربستان منتقل کند و در صورت خودداری وی از آمدن به ریاض، منتقد سعودی را بکشد. ابو حسین نیز در عربستان تیم 15 نفره‌ای را تشکیل داد و به استانبول آمدند.


در این کیفرخواست آمده است: متهم ابوحسین تیمی متشکل از سه گروه اطلاعاتی، لجستیکی و مذاکره‌کننده تشکیل داد و ماهر عبدالعزیز مطرب را به عنوان رئیس تیم مذاکره‌کننده تعیین کرد. وی که از ابتدا می‌دانست خاشقجی به احتمال قوی از مذاکره خودداری می‌کند  و آنان را همراهی نخواهد کرد، نقشه قتل وی را در اولویت قرار داد و برای این کار «صادق محمد الطبیقی»، کارشناس پزشکی قانونی عربستان را نیز به تیم خود اضافه کرد.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته