دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1399 - 13:08

پایتخت‌نشینان روسیه از دوشنبه بدون مجوز نمی‌توانند از خانه خارج شوند

شهردار مسکو اعلام کرد که مردم این شهر از پس‌فردا برای تردد باید مجوز داشته باشند، در غیر این صورت نمی‌توانند از منزل خارج شوند.
کد خبر : 482295
20200319-Elections-corona-3x2.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روسیه 24، «سرگئی سابیانین» با توجه با افزایش سرعت انتشار ویروس کرونا در مسکو که در روزهای اخیر هزاران نفر را در این شهر بیمار کرده است، اعلام کرد: مردم پایتخت از اول هفته آینده (دوشنبه) بدون داشتن مجوز تردد اجازه خروج از منازل خود را نخواهند داشت.


وی در سخنانی خطاب به ساکنان مسکو گفت: با توجه به افزایش شمار بیماران کرونایی در مسکو، در پایتخت تدابیر جدید به اجرا درمی‌آید.


شهردار مسکو خاطرنشان کرد: در مرحله نخست، رفتن به سر کار تنظیم خواهد شد و در مرحله دوم برای اهداف دیگر و در مرحله سوم اگر لازم باشد، تردد در داخل نواحی مسکو تنظیم می‌شود.


به گفته سابیانین، هرچند که سیستم مجوز حالت اعلام کردن خواهد داشت، اما مقام‌های شهری حق برای راستی آزمایی اطلاعاتی را که اشخاص ترددکننده ارائه می‌دهند، برای خود محفوظ می‌دانند.


به گزارش رسانه‌ها، طرح تردد مردم با استفاده از گوشی تلفن‌های همراه اجرا می‌شود بااین‌وجود شهردار مسکو اطلاعات دقیقی در این مورد ارائه نکرد.


به گفته شهردار مسکو، بیمارستان‌ها و مراکز فوریت‌های پزشکی پایتخت به خاطر افزایش شمار بیماران، تا سرحد امکانات خود کار می‌کنند.


وی افزود: با توجه به این مسئله، تصمیم گرفته‌شده است بر تعداد مراکز درمانی که بیماران کرونایی را می‌پذیرند، افزوده شود و در ۴۰ مرکز درمانی، بخش‌هایی برای مبارزه با کرونا دایر خواهد شد.


شهردار مسکو این را نیز گفت که به خاطر شرایط سخت اپیدمیولوژی مسکو، تصمیم گرفته‌شده است که به‌غیراز مراکز دولتی بسیاری از مراکز اقتصادی دیگر تعطیل شوند.


انتهای پیام/4106/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: مسکو کرونا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب