دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1394 - 17:48
معاون فنی و اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز:

افزایش شمار بیماران قلبی و تنفسی در استان البرز

معاون فنی و اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز، عنوان کرد: شمار مراجعه کنندگان بیماران قلبی و تنفسی در استان افزایش یافته است.
کد خبر : 48216

آرش رحمتی، معاون فنی و اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا، با توجه به شرایط بحران هوایی در استان و شمار مراجعه کننده به اورژانس، گفت: از صبح امروز (شنبه) تاکنون نیروهای امدادی 9 بیمار قلبی-عروقی و یک بیمار تنفسی را به مراکز درمان ارجاع داده‌اند.


وی در خصوص افزایش شمار مراجعه‌ کنندگان نسبت به سال گذشته، عنوان کرد: در 6 ماهه نخست سال گذشته سه هزار و 556 بیمار قلبی و یک هزار و 404 بیمار تنفسی به اورژانس استان البرز مراجعه داشته‌اند که در همین فاصله زمانی در سالجاری شمار بیماران قلبی مراجعه کننده به چهار هزار و 47 و بیماران تنفسی به یک هزار و 575 نفر افزایش داشته است.


رحمتی افزود: شمار مراجعه‌ کنندگان بیماران قلبی در سالجاری 13 درصد و بیماران تنفسی 12.1 درصد افزایش داشته است.


معاون فنی و اجرایی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز در پاسخ به این سئوال خبرنگار آنا مبنی براینکه آیا افزایش آلاینده‌های موجود در هوا موجب افزایش شمار مراجعه‌ کنندگان است یا خیر، گفت: آلودگی هوا یکی از ریسک فاکتورهای بروز و تشدید بیماری تنفسی و قلبی است که افزایش این آلودگی هوا را می‌توان به عنوان یکی از علل افزایش شمار مراجعه‌کنندگان است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته