دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1394 - 16:51
در کمیسیون علمی و فناوری صورت گرفت

بررسی سند راهبردی توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری

جلسه 225 کمیسیون علمی و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد و سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری کشور مورد نقد و بررسی قرار گرفت و راهکارهای تحول در نظام آموزش عالی مطرح شد.
کد خبر : 48198


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای جلسه سند راهبردی گفتمان توسعه نظام آموزش، پژوهش و فناوری کشور مورد نقد و بررسی اعضا قرار گرفت.


سپس موضوع راهکارهای تحول در نظام آموزش عالی در دستور کار قرار گرفت و گزارشی پیرامون همین موضوع تحت عنوان «برنامه‌های اجرایی به‌سازی نظام آموزشی آموزش عالی کشور» ارائه شد.


در این گزارش با اشاره به این موضوع که با توجه به مأموریت مشترک ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و کمیسیون علمی و فناوری جهت ارائه برنامه عملیاتی تحول نظام آموزش عالی کشور، مسئله نظام آموزشی آموزش عالی در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی نهایی جهت هم‌افزایی در اختیار ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور قرار می‌گیرد.


ارتقاء و بهبود نظام مدیریت آموزش عالی؛ توسعه هوشمند و هدفمند آموزش عالی مبتنی بر آمایش سرزمینی؛ بهینه‌سازی نظام برنامه‌ریزی درسی آموزش عالی؛ بازتعریف نظام اساتید و مدرسان آموزش عالی کشور؛ دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه و رقابت با نظام‌های آموزشی پیشرفته در سطح بین‌المللی و تقویت و توسعه نظام آموزش عالی مهارتی و استقرار نظام نظارت و ارزیابی و سنجش اثربخشی در آموزش عالی از جمله مواردی بود که در بخش دیگری از این گزارش به آن اشاره شد.


سپس اعضا به بیان نظرات خود پرداختند و توجه به رشته‌های برتر در دانشگاه‌ها به جای تمرکز فعلی روی دانشگاه‌های برتر؛ تمرکز هرچه بیشتر بر ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی و ارتقای جایگاه نظام مهارتی و تمرکز هر چه بیشتر بر مهارت محوری در آموزش عالی از جمله مواردی بود که در این جلسه بر روی آن تأکید شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته