دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

سردرگمی مردم نتیجه بی‌برنامگی دولت/ مردم برای دریافت یک میلیون تومان در کدام سایت ثبت‌نام کنند؟

اخبار منتشر شده و اظهارات ضد و نقیض مسئولان دولتی درباره نحوه پرداخت وام یک میلیون تومانی به خانوارها موجب افزایش سردرگمی مردم شده است.
کد خبر : 481917

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در روزهای اخیر خبر پرداخت تسهیلات اعتباری یک میلیون تومانی خرید کالا منتشر شد. اما پس از تکرار این خبر توسط حسن روحانی و برخی از اعضای دولتمردان، اخبار ضد و نقیضی از سازوکار پرداخت آن منتشر شده است.


همچنین رئیس جمهور در جلسات اخیر دولت و ستاد ملی کرونا موضوع پرداخت وام یک میلیون تومانی اعتباری خرید به همه 23 میلیون خانوار را به‌عنوان یکی از بخش‌های کمک دولت به مردم عنوان کرده بود. اما رئیس سازمان برنامه و بودجه پس از جلسه امروز هیئت دولت جزئیات و نحوه پرداخت این وام را این‌گونه تشریح کرد: «متقاضیان وام یک تا دو میلیون تومانی می‌توانند بدون مراجعه به بانک‌ها در سایت درخواست خود را ثبت کنند. یارانه نقدی این افراد به‌عنوان ضمانت توسط بانک‌ها پذیرفته می‌شود.»


با وجود اعلام نوبخت مبنی‌ بر لزوم ثبت‌ نام متقاضیان دریافت وام در سایت، اما مهدی قمصریان سخنگوی سازمان برنامه و بودجه‌، جزئیات نحوه ثبت‌ نام و اختصاص تسهیلات یک میلیون تومانی به هر خانوار، سخن را نامشخص دانست و بیان کرد: « تاکنون جزئیات این تصمیم و اینکه کدام سایت و چه اطلاعاتی نیاز دارد، مشخص نیست و به محض دریافت، اطلاع رسانی خواهد شد.»


حسین میرزایی ستاد یارانه معیشتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در گفتگویی درباره نامشخص بودن نحوه ثبت نام تسهیلات اعتباری یک میلیون تومان گفت: زیرساخت‌ها در این زمینه وجود دارد اما هنوز سایتی برای ثبت نام متقاضیان اعلام نشده و در روزهای آینده چگونگی و نحوه ثبت نام و آدرس آن مشخص خواهد شد.


این نحوه عملکرد در اطلاع‌رسانی نحوه پرداخت وام یک میلیون تومانی موجب افزایش سردرگمی مردم شده است و با توجه به اعلام نوبخت مبنی‌ بر لزوم ثبت‌ نام مردم در سایت برای دریافت وام، میزان مراجعات به سایت هدفمندی یارانه‌ها افزایش یابد که موجب کندی سایت refahi.ir  شده است.


انتهای پیام/4141/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته