دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

آموزش مجازی دانشگاه‌ها چه مزایایی دارد؟

آموزش مجازی در دانشگاه‌ها مزایای نسبی زیادی دارد که با توجه به آنها می‌توان همراه‌تر با این روند حرکت کرد.
کد خبر : 481865
آموزش-مجازی-ترکی.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، از زمانی که شیوع ویروس کرونا در کشور شدت گرفت، بسیاری از دانشگاه‌ها، آموزش مجازی را دستور کار قرار دادند تا دانشجویان از درس‌ومشقشان عقب نمانند ولی در این میان عده‌ای مدام فریاد «نمی‌شود، نمی‌شود» را در دستور کار قرار داده‌اند، اکنون هم بعد از گذشت نزدیک به دو ماه و نمایان شدن برخی از مشکلات در این مسیر می‌گویند: «من می‌دونستم که نمی‌شود، نگفته بودم نمی‌شود».


جالب است که وقتی پای سخن این افراد می‌نشینید می‌گویند که در عصر تکنولوژی باید چنین و چنان کرد.


درحالی‌که آموزش الکترونیک حداقل در موقعیت کنونی مزایای زیادی دارد که با توجه به آن‌ها شاید بتوان کمی واقع‌بین‌تر بود. عده‌ای می‌گویند که می‌توان در زمانی دیرتر به دانشگاه‌ها برگشت درصورتی‌که بسیاری از کارشناسان درمانی معتقدند که هنوز مشخص نیست که چه زمانی شیوع این ویروس کنترل می‌شود و امن‌ترین مکان، خانه‌های مردم است.


در این شرایط چه‌ بهتر از اینکه در خانه بنشینید و آموزش‌ها را دریافت کنید.


یا برخی معتقدند که می‌توان این نیمسال را طولانی کرد ولی به این موضوع توجه ندارند که عده‌ای قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند و می‌خواهند در ترم جاری یا تابستان تحصیل خود را به پایان برسانند و اکنون دچار مشکل شده‌اند. اگر فرصت را از دست دهند همه برنامه‌هایشان به تأخیر می‌افتد.


در این میان یکی از کاربران توئیتر نوشته: «نمی‌فهمم چرا آن‌قدر از آموزش مجازی ناراضی‌ین، فکر کن تو تختت با پیژامه نشستی هر وقت هم دلت بخواد ویدئو ضبط شدش و می‌بینی. هرجاشو جا موندی از اول می‌تونی ببینی. تازه برات میوه و غذا هم می‌یارن تو اتاق همیشه هم بهونه «کلاس دارم» دارید به ولله که بشر ناشکره.»


شاید مشکل اصلی دانشجویان در این روزها مربوط به اینترنت و سرعت آن باشد که این امر هم به وزارت ارتباطات برمی‌گردد و به دانشگاه‌ها مربوط نمی‌شود. بله درست است برخی از اساتید نمی‌دانند که چگونه می‌توانند محتوای الکترونیک ارائه دهند ولی باز در شرایط کنونی کشور و جهان و در خطر بودن جان انسان‌ها هیچ چیزی راهگشاتر از انجام امور ضروری با اینترنت نیست.


باید قدر این موهبت ساخته دست بشر را دانست و تا جایی که می‌شود با آن همراه شد چراکه منفعتش قطعاً از ضررش بیشتر است.


تحقیقات نشان می‌دهد در خانه ماندن جهانی سبب شده آلودگی هوای جهانی و گازهای گلخانه‌ای به مقدار قابل‌توجهی کاهش یابد و به‌طورکلی کره زمین نفسی تازه کند، پس می‌توان در زندگی اجتماعی تجدیدنظر و تا جایی که امکان دارد از رفت‌وآمدهای غیرضروری پرهیز کرد.


پیشنهاد می‌شود که دانشجویان ناراضی خود را با شرایط جدید تطبیق دهند و این‌قدر ساز مخالف نزنند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.


انتهای پیام/4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب