دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1394 - 15:26

مدیرکل اتباع استانداری تهران: ناهماهنگی‌ها اجرای طرح «کن» را به تعویق انداخت

محسن همدانی گفت:‌ در حال حاضر طرح جمع‌آوری اتباع غیرمجاز توسط نیروی انتظامی در حال انجام است و امیدواریم ناهماهنگی‌های به وجود آمده با این دستگاه به زودی برطرف شود.
کد خبر : 48183

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، براساس آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان، حدود یک میلیون اتباع افغان غیرمجاز در کشور حضور دارند که جمعیتی از آنها در تهران و در منطقه کن ساکن هستند.


از 8 ماه گذشته با همت اداره کل اتباع استانداری تهران طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز موسوم به طرح «کن» مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت و قرار بود روز شنبه 16 آبان ماه این طرح کلید بخورد که به گفته همدانی مدیرکل اتباع استانداری تهران به دلیل برخی ناهماهنگی‌های داخلی و بین دستگاهی، اجرای این طرح به تعویق افتاد.


محسن همدانی در مورد طرح کن گفت: از 8 ماه قبل در جلسات متعددی به منظور پاکسازی منطقه کن و جمع آوری اتباع افغان غیر مجاز که عمدتا مجرد هستند،طرح کن مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت.


وی با تاکید بر اینکه ادامه حضور اتباع افغان غیرمجاز و مجرد در کن نگران کننده است، گفت: اداره اتباع استانداری تهران نسبت به مشکلات و مسایل به وجود آمده در حوزه امنیتی استان تهران بی‌تفاوت نیست زیرا این مجموعه تابعی از معاونت امنیتی استانداری تهران است.


به گفته همدانی، اداره اتباع استانداری تهران در حال ارایه خدمات به بیش از یک میلیون افغان در استان است، تصریح کرد: شناسایی آسیب‌های حضور اتباع و اطلاع‌رسانی آن از دیگر اقدامات اداره اتباع است که در این رابطه جلسات متعددی با حضور مسئولان دستگاه‌ها تشکیل شده است.


همدانی با اشاره به اینکه قرار بود طرح جمع آوری اتباع افغان در منطقه کن اجرایی شود، گفت: به دلیل وجود برخی مشکلات داخلی و ناهماهنگی‌های بین دستگاهی اجرای این پروژه بزرگ و مهم به تعویق افتاد.


وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح جمع آوری اتباع افغان غیرمجاز افزود:‌ در حال حاضر طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز توسط نیروی انتظامی در حال انجام است و امیدواریم ناهماهنگی‌های به وجود آمده با این دستگاه به زودی برطرف شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته