دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1394 - 15:39

برگزاری نمایشگاه مهارت‌های پیش از ازدواج در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب

نمایشگاه عکس و پوستر با موضوع مهارت‌های پیش از ازدواج به همت دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب و همکاری اداره بهزیستی شهرستان گیلان غرب در این واحد برگزار شد.
کد خبر : 48174

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس مرکز گیلان غرب اظهار کرد: نمایشگاه عکس و پوستر آموزش ها و مهارت‌های پیش از ازدواج که در راستای همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و اداره بهزیستی است با هدف ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی و افزایش آگاهی دانشجویان و به منظور اجرای طرح‌های آموزشی مهارت های زندگی و آموزشی پیش از ازدواج ویژه دانشجویان با همکاری اداره بهزیستی شهرستان گیلان غرب برگزار شد.


دکتر فرهان گل کارمنش هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتقاء سلامت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی روانی و افزایش آگاهی اقشار گوناگون جامعه به ویژه دانشجویان دانست و گفت: از جمله مهارتهای مهمی که دختر و پسرها قبل از ازدواج باید کسب کنند، مهارت خودشناسی، داشتن مهارت تصمیم‌گیری و اراده، توانایی ابراز محبت و صمیمی بودن و مهارت حل اختلاف است.


رئیس مرکز گیلان غرب آگاهی قبل از ازدواج را یکی از عناصر مهم در ازدواج موفق خواند و تصریح کرد: توسعه فرهنگ ازدواج سالم منطبق با اصول دین اسلام یکی از مباحثی است که باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: ازدواجی پایدار و تأثیرگذار است که تمامی ابعاد و زوایای آن قبل از شکل گیری مورد توجه قرار گرفته و با انتخابی آگاهانه همراه شود.وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم فرهنگ ازدواج آسان در بین خانواده ها نهادینه شود.


همچنین احمد نوری رئیس اداره بهزیستی شهرستان گیلان غرب گفت: ارتقای سلامت روان دانشجویان، توانمندسازی آنان در مقابله با آسیب‌های روانی اجتماعی محیط دانشگاه، پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و مشکلات رفتاری همچون سیگار، ترویج ارزش های انسانی و اجتماعی مثل دوستی، صداقت، قانونمندی و افزایش رضایتمندی و پایداری زندگی مشترک و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، همسر آزاری و کودک آزاری از اهداف برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته