دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1394 - 14:38
نماینده آمل خبر داد:

نظر مساعد وزیر بهداشت درباره راه‌اندازی رشته پزشکی در واحد آیت‌الله آملی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در آمل گفت: واحدآیت‌الله آملی از موقعیت متفاوت، ممتاز و ظرفیت‌های فراوانی برای راه‌اندازی رشته‌های پزشکی در منطقه برخوردار است.
کد خبر : 48159

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سید علی ابطحی در جلسه پیگیری راه‌اندازی رشته های پزشکی در واحد آیت‌الله آملی با حضور یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، منفرد فرماندار ویژه شهرستان آمل، دکتر زمانی رییس بیمارستان فیروزگر تهران، بهزاد جوادیان معاون اداری و مالی دانشکده‌های پرستاری و پیراپزشکی آمل و برخی از مسئولان شهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی برگزار شد، با توجه به امکانات مناسب فراهم شده در واحد آیت‌الله آملی گفت: این واحد به خاطر نام مرجع عالیقدر اسلام حضرت آیت‌الله آملی و حضور دکتر لاریجانی بر مسند ریاست این دانشگاه، از موقعیت متفاوت، ممتاز و ظرفیت‌های فراوانی برای راه‌اندازی رشته‌های پزشکی در منطقه برخوردار است.


ابطحی با بیان اینکه رشته پزشکی سال‌های متمادی نیاز کشور خواهد بود و در بسیاری از رشته‌های زیرمجموعه پزشکی مانند پرستاری در مقاطع مختلف تحصیلی با کمبود مواجه هستیم، تاکید کرد: راه‌اندازی دانشکده پزشکی در واحد آیت‌الله آملی می‌تواند در رفع نیاز علوم پزشکی کمک موثری باشد.


معاون پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از دکتر میرزاده به خاطر توجه به ارتقاء کیفیت رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی سهم بزرگی در خدمت‌رسانی در علوم پزشکی در سراسرکشور دارد.


وی با توجه به این‌که حوزه علوم پزشکی در دو سال گذشته گسترش زیادی پیدا کرده است،تصریح کرد: دانشگاه آزاد حاضر نیست دانشجویی سر کار بیاید که بازار کار به تخصص وی نیاز نداشته باشد و یا مهارت کافی را در رشته‌ای که درس خوانده نداشته باشد.



واحد آیت‌الله آملی ظرفیت‌های لازم را دارد که به قطب پزشکی منطقه تبدیل شود


ابطحی: دانشگاه آزاد حاضر نیست دانشجویی سر کار بیاید که بازار کار به تخصص وی نیاز نداشته باشد و یا مهارت کافی را در رشته‌ای که درس خوانده نداشته باشد

رئیس دانشگاه آزاد واحد آیت‌الله آملی با بیان اینکه راه‌اندازی رشته‌های پزشکی در شهرستان آمل از آرزوهای دیرینه مردم فهیم آمل است، گفت: اکنون که با حمایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و تلاشهای نماینده و مسئولان شهری و پیگیری‌های دانشگاه آزاد واحد آیت‌الله آملی و نظر مساعد وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، امکان راه‌اندازی این رشته‌های پزشکی در این واحد فراهم شده است.


دکتر فاضل لاریجانی با توجه به اینکه ضروری است در یک برنامه هماهنگ و مستمر برای راه‌اندازی دانشکده پزشکی اقدامات لازم صورت پذیرد تصریح کرد: واحد آیت‌الله آملی ظرفیت‌های لازم را دارد که به قطب پزشکی منطقه تبدیل شود.



وزیر بهداشت با راه‌اندازی رشته پزشکی موافقت کرده است


نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌ها و دستاوردهای واحد آیت‌الله آملی در زمان مسئولیت لاریجانی بسیار موفق و کارآمد بوده است، بیان کرد: در جلسه کارگروهی که با حضور دکتر هاشمی در شهرستان آمل برگزار شد، موضوع اخذ مجوز رشته های پزشکی در واحد آیت‌الله آملی مطرح شد.


عزت‌الله یوسفیان ملا با توجه به نظر مساعد وزیر بهداشت در مان و آموزش پزشکی درباره راه‌اندازی رشته پزشکی در واحد آیت‌الله آملی تصریح کرد: ضروری است که مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق این امر اقدامات بعدی را انجام دهند.


وی با بیان اینکه وزیر بهداشت با راه‌اندازی رشته پزشکی تنها در این واحد موافقت کرده است، ادامه داد: پیشنهاد و شرط وزیر کمک به بخش درمان شهرستان آمل برای تجهیز و نوسازی یکی از بیمارستان‌های این شهرستان بوده است.



واحد آیت‌الله آملی اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی و اعتبار منطقه است


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل گفت: نظر وزیر بهداشت در مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی برای تجهیز و نوسازی بیمارستان در آمل است که در این‌باره می‌توانیم از ظرفیت‌های مجمع خیرین شهرستان آمل نیز برای تجهیز استفاده کنیم.


احمد منفرد بیان اینکه این موضوع باید به نحوی تخصصی و دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد، تاکید کرد: قطعا نظر پیشنهادی وزیر هم به نفع ارتقا بهداشت و درمان شهرستان آمل و هم موجب اخذ مجوز برای دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود.


وی تصریح کرد: امروز اعتبار واحد آیت‌الله آملی هم اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی و هم اعتبار علمی منطقه و شهرستان آمل است و انشاءلله اعتبار درمانی این شهر نیز خواهد شد.


در پایان این نشست که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی برگزار شد، از جهت ارزیابی آموزشی بیمارستان امام علی (ع) بازدیدی نیز از مجموعه امکانات بیمارستان امام علی (ع) آمل انجام گرفت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته