دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1399 - 11:44
کیخا در صحن علنی مجلس:

مدیریت درست نداشته باشیم در تأمین کالاهای اساسی دچار مشکل می‌شویم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر برنامه درستی برای تأمین کالاهای اساسی نداشته باشیم ممکن است در ماه‌های پیش رو دچار مشکل شویم.
کد خبر : 481544
احمد+کیخا.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، احمدعلی کیخا در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی از کادر پزشکی و درمان کشور تشکر و اظهار کرد: مردم و قوای سه‌گانه باید تابع کادر پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا باشند در این صورت می‌توانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم.


وی با اشاره به آثار کرونا در بخش کشاورزی گفت: امیدوارم با انتخاب وزیر جهاد کشاورزی این وزارتخانه هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود و خسارت‌ها و تبعات ناشی از ویروس کرونا در حوزه کشاورزی به حداقل برسد.


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها ثابت کرد حوزه کشاورزی پایدارترین بخش در کشور است. کاهش صادرات از تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا روی فعالیت‌ کارخانه‌ها و صنایع غذایی و تولید مؤثر بوده است و بروز چالش در ماه‌های آینده دور از انتظار نیست.


نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این ایام قیمت جوجه یک روزه به شدت کاهش یافته و به دلیل کاهش تقاضا برای گوشت مرغ قیمت آن به ۵ تا ۶ هزار تومان رسیده است و بسیاری از مرغداران جوجه کشی انجام نمی‌دهند. اگر دولت توجه نکند در ماه‌های آینده تقاضا در این حوزه افزایش می‌یابد و نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز جامعه باشیم.


کیجا تصریح کرد: اکنون فصل کوچ عشایر است و اگر این جابه‌جایی‌ها بر اساس قاعده و برنامه‌ریزی انجام نشود به گسترش بیماری کمک کرده و به تولید کشور آسیب می‌رساند. بسیاری از کشورها صادرات برنج را ممنوع اعلام کردند. اگر برنامه درستی برای تأمین کالاهای اساسی نداشته باشیم ممکن است در ماه‌های پیش رو دچار مشکل شویم. از سوی دیگر اگر مصرف بالای آب مدیریت نشود در فصل تابستان با مشکل روبه‌رو می‌شویم.


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فاضلاب‌ها و پسماندهای آلوده اگر به شکل صحیحی مدیریت نشود می‌تواند مشکل زا شود. هر چند کرونا تبعات زیادی را در حوزه اقتصادی به همراه دارد اما درس‌های زیادی در حوزه محیط زیست به بشر داد. اگر بشر خود را مدیریت کند می‌تواند زندگی سالم در محیطی سالم داشته باشد.


انتهای پیام/4034/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب