دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 آبان 1394 - 14:23
رئیس کل دادگستری استان تهران:

آمار به تنهایی ملاک سنجش عملکرد نیروهای قضایی نیست

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: موضوع آمار، علی‌رغم اهمیتی که دارد قطعاً به تنهایی ملاک سنجش میزان دقیق عملکرد همکاران قضایی نخواهد بود.
کد خبر : 48146

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان تهران، غلامحسین اسماعیلی صبح امروز و در حاشیه بازدید سر زده از مجتمع قضایی شهید بهشتی (ره) اظهار کرد: به طور قطع این مجتمع قضائی به جهت پیچیدگی‌های موجود در پرونده‌های مطروحه و از حیث ویژگی‌های منطقه‌ای از مهم‌ترین مجموعه‌های قضائی ما در تهران است و قضات آن نیز بالطبع دارای شأن و منزلت خاصی هستند.


وی افزود: موضوع آمار، علی‌رغم اهمیتی که دارد قطعاً به تنهایی ملاک سنجش میزان دقیق عملکرد همکاران قضائی نخواهد بود، کیفیت در اتخاذ تصمیمات قضائی همیشه مدنظر بوده و هست اما این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که نادیده گرفتن آمار و انجام دادرسی‌های به موقع، می‌تواند موجب اطاله در رسیدگی شود که این امر بی‌شک از مصادیق ظلم و بی‌عدالتی است که قضات ما قطعاً این موضوع را نمی‌پذیرند.


رئیس کل دادگستری استان تهران با ارائه آماری از عملکرد مجتمع قضائی شهید بهشتی (ره) با استفاده از اطلاعات استخراج شده از طریق سیستم سمپ اضافه کرد: بعضاً مشاهده می‌شود که علیرغم تلاش‌های گسترده‌ای که از سوی همکاران قضائی و اداری صورت می‌گیرد متأسفانه خروجی مناسبی در بر ندارد که یکی از دلایل آن عدم آشنایی کافی با سیستم سمپ و ورود داده‌های غلط به سیستم مذکور است.


اسماعیلی تصریح کرد: به همین دلیل ضروری است قضات در این خصوص نظارت مستمری اعمال کنند تا نتایج حاصله با میزان فعالیت‌های صورت گرفته تناسب منطقی داشته باشد، ضمناً اگر به نظر همکاران در این سیستم ایراداتی وجود دارد حتماً به نحو مکتوب اعلام کنند تا مراتب از طریق مراجع ذیربط با جدیت پیگیری شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته