دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعضای هیات علمی در تمامی رشته‌ها باید در حوزه فرهنگی تلاش کنند

معاون آموزشی، دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودان در جلسه‌ای با اعضای هیات علمی و مدیران گروه، خواستار فعالیت بیش از پیش اعضای هیات علمی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی شد.
کد خبر : 48135

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مجیب صالحی بالاشهری با مهم دانستن مسائل فرهنگی، عنوان کرد: جایگاه فرهنگی، جایگاهی بسیار مهم و با اهمیت بوده که باید با ظرافتی بسیار دقیق مسائل در پیش رو را شناسایی و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.


وی با توجه به نحوه ارتقای فرهنگی اعضای هیأت علمی در دانشگاه ، تصریح کرد: طبق آئین‌نامه های تبدیل وضعیت استادان، ارتقای فرهنگی اعضای هیأت علمی مورد توجه قرار خواهد گرفت که این ارتقا پس از بررسی براساس نحوه مشارکت آنان در برنامه های فرهنگی دانشگاه  صورت خواهد گرفت.


معاون آموزشی و دانشجویی فرهنگی واحد رودان با تأکید بر اینکه موضوع فرهنگی مختص علوم خاصی نیست، افزود: اعضای هیات علمی واحد باید توجه داشته باشند، موضوع فرهنگی فقط در علوم انسانی خلاصه نمی شود بلکه مربوط به تمام علوم بوده و علاوه بر فعالیت در زمینه های علمی و پژوهشی در عرصه فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت کنند و با تألیف و ترجمه کتاب و مقاله، انجام پژوهش های فرهنگی و برگزاری کرسی های آزاداندیشی و... به مسائل فرهنگی دانشگاه کمک کنند.


صالحی بالاشهری ادامه داد: باید با تشکیل نشست های تخصصی و کارگاه های فرهنگی بینش دانشجویان را در زمینه های فرهنگی تقویت کرد تا علاوه بر رشد علمی در دانشگاه به رشد فرهنگی نیز برسند .



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته